به گزارش ایرنا، سید حمید رضاعلم روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تعیین محدوده حرکتی هریک ازخودروها و رانندگان و خط کشی و جدا کردن باند رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده نقشی مستقیم در کاهش تصادفها و تلفات رانندگی دارد.
وی، ازخط کشی راهها بعنوان مهمترین نشانه ایمنی یاد کرد و اظهار داشت: خط کشی راهها چنانچه با ظرافت بصری همراه باشد به طور مستقیم در دید راننده قرار گرفته و باعث بهبود رانندگی می شود.
مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای محورهای خط کشی شده استان بوشهر را شامل یکهزار 100 کیلومتر بزرگراه، یکهزار کیلو متر راه اصلی و 300 کیلومتر راه روستایی بیان کرد و ادامه داد: باتعامل و نظر مثبت مسئولان استان امسال اعتبار مناسبی برای ارتقای ایمنی عبور و مرور در محورهای ارتباطی پیش بینی شده است.
وی افزود: همچنین بازسازی هشت هزار متر گاردریل آسیب دیده راههای استان و پنج هزار متر نیوجرسی و دیوار برجا به منظور ارتقای ایمنی عبور و مروردرمحورهای ارتباطی استان اجرا شده است.
علم با اشاره به آشکارسازی 37نقطه پرتصادف راههای استان بوشهر گفت: برای ایمن سازی بیشتر مسافرت ها درمحورهای ارتباطی 37نقطه از راههای استان با تجهیزات و نشانه های راهداری نظیر تابلوهای اطلاعاتی فسفری، چراغ چشمک زن، روشنایی نقطه ای آشکار و آرام سازی شده است.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان بوشهر اضافه کرد: 10هزار نشانه هشداردهنده راهداری شامل مسیرنما، جهت نما و تابلوهای اخطاری و انتظامی نیز در راههای برون شهری وروستایی این استان نصب شده است.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.