به گزارش ایرنا، سرهنگ علیرضا رزمی روز سه شنبه در نشست مسایل فرهنگی استان بوشهر افزود: پلیس قاطعانه با هنجارشکنان در ماه مبارک رمضان برخورد می ‌کند.
وی با اشاره بر بازدید محسوس و نامحسوس از اغذیه فروشی‌ ها و رستوان‌ها در استان بوشهر اضافه کرد: پلیس در نیمه نخست ماه مبارک رمضان یکهزار و 700 مورد بازدید از مراکز توزیع غذا انجام داده که 430 مورد به متخلفان تذکر داده شد.
رزمی بیان کرد: دراین مدت چهار هزار مورد تذکر لسانی برای رعایت امنیت اخلاقی در حوزه‌های گوناگون از جمله بدحجابی و بدپوششی انجام شده است.
وی در باره کشف مواد مخدر و قاچاق کالا در استان بوشهر گفت: میزان کشفیات قاچاق امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت:برای تبلیغ مسائل دینی همزمان با ماه مبارک رمضان 770مبلغ به مناطق مختلف این استان اعزام شدند که از این تعداد 170 مبلغ از قم و 600 مبلغ بومی هستند.
حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی افزود: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان چهارمین همایش استانی ربیع القرآن در استان بوشهر برگزار شد.
سروستانی، گسترش نشست های تفسیر و مفاهیم قرآن کریم، توسعه فعالیت‌های آموزشی، آشنا کردن مردم با قرآن کریم، برگزاری آئین جزءخوانی و مقابله خوانی و جلسه های ویژه تفسیر را از محورهای فعالیت‌های قرآنی در استان بوشهر عنوان کرد.
وی گفت: با برنامه ریزی و مشارکت حوزه های علمیه استان بوشهر در زمان حاضر در بیش از 70درصد مسجدهای استان نماز جماعت به امامت روحانیان اقامه می شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: برگزاری ستاد ساماندهی شئون فرهنگی، اعزام مبلغ و اجرای فعالیت‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان از مهم‌ترین برنامه های این اداره کل است.
سروستانی اظهار کرد: ستاد ساماندهی شئون فرهنگی نقشی مهم در برنامه‌ریزی و بررسی برنامه‌های مختلف دارد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان قانونی و قابل اجرا است که در این زمینه طرح‌های پژوهشی و علمی این شورا نیاز به بودجه و اعتبار دارد.
نصرالله شفیعی افزود: با توجه به جایگاه شورای فرهنگ عمومی استان باید برای اجرای مصوبه های این شورا اعتبار در نظر گرفته شود.
وی در خصوص سند 2030نیز گفت: با توجه به اینکه داشتن جامعه‌ای با فرهنگ دینی و قرآنی از اولویت‌های نظام اسلامی و از منویات رهبرمعظم انقلاب است و مسئولان باید نسبت به این سند عکس العمل نشان دهند.
شفیعی گفت: با توجه به اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به وسیله فرهنگیان نخبه کشور در قالب کار کارشناسی شده تدوین شده است باید به مرحله اجرا درآید.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بوشهر تاکید کرد: باید در خصوص سند 2030 به منویات رهبر معظم انقلاب توجه و اجرایی شود.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.