به گزارش ایرنا، خلیل رازه روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در طرح اشتغال ضربتی برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال را در 76 روستای هدف گردشگری برنامه ریزی کرده است.
وی اضافه کرد: روستاهای هدف گردشگری چاهکوتاه در شهرستان بوشهر و حصار در شهرستان دیلم از توابع استان بوشهر برای اجرای طرح یاد شده از طرف کارگروه کشوری تعیین شده است.
رازه ادامه داد: همچنین پس از بررسی های انجام شده و پیرو تفاهم نامه وزارت کشور و سازمان میراث انجام کار در حوزه هایی از قبیل اقامتگاه های سنتی و بوم گردی، مرمت آثار و ابنیه تاریخی و ایجاد کارگاه های صنایع دستی تصویب و تخصیص اعتبار شده است.
وی یادآور شد: طرح اشتغال ضربتی در صورت ابلاغ اعتبار مورد نظر تا پایان تابستان اجرایی می شود.
روستای حصار از روستاهای ساحلی شهرستان دیلم و دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی زیبایی است، این روستا با توجه به نزدیکی به بندر دیلم می تواند به یکی از پربازدید ترین روستاهای استان بوشهر تبدیل شود.
روستای چاهکوتاه با توجه به پارک جنگلی یکی از محدود مناطق استان است که دارای جاذبه انسان ساخت است و با توجه به شخصیت های تاریخی معروفی که در نهضت مبارزه با استعمار دارد می تواند به یکی از جاذبه های گردشگری و فرهنگی استان تبدیل و هرسال تعداد قابل توجهی گردشگر در فصل زمستان از طبیعت سرسبز پارک جنگلی چاهکوتاه بازدید می کنند.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.