به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد محمدی روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: فعالان رسانه ای در همه سطوح باید سواد رسانه ای کافی داشته و بتوانند رسانه جریان ساز باشند.
وی بیان کرد: اینکه مخاطب برای رسانه تولید محتوا کند و یا تولید محتوا بنابر سلیقه مخاطب انجام شود آسیب های رسانه ای است.
محمدی ادامه داد: رسانه باید مخاطب برای خود ایجاد کند و این همان روشی است که نظام سرمایه داری نیز آن را در پیش گرفته است.
وی گفت: رسانه در صورت یک جریان سازی موفق می تواند سپاه، ولایت، رهبری را تبدیل به رکن کند و یک رسانه موفق قادر به وادار کردن مردم به تصمیم می شود.
محمدی، در ارتباط با کلید واژه آتش به اختیار گفت: این یک جمله نیست بلکه اتفاق در کشور است که یک نمونه آن در گذشته جنگ های نامنظم شهید چمران برای هدف قراردادن دشمن بود و نمونه امروز آن این است که با هر ابزاری دشمن را خطاب قرار دهیم.
وی تاکید کرد: امروز رسانه ها باید واژه آتش به اختیار را تجزیه و تحلیل و آن را در سطح جامعه نهادینه کنند.
محمدی ادامه داد: رسانه ها باید سیستم اطلاعات را در کشور ساماندهی کنند که این امر به بیمه شدن آن نیز کمک می کند.
وی بیان کرد: رسانه های مورد اعتماد باید برای مردم مشخص شود و در قالب سواد رسانه برای ذهن مخاطب فیلترینگ هوشمند ایجاد شود و در این ارتباط مخاطب را به جایی برسانیم که با هوشمندی خود از پذیرفتن هر نوع خبری که با واقعیت همخوانی نداشته خودداری کند.
محمدی تاکید کرد: سایت ها، نشریات، روزنامه ها باید جریان ساز باشند و این چیزی است که جامعه و انقلاب ما به آن نیاز دارد.
رئیس بسیج رسانه استان بوشهر گفت: مهم ترین شاخصه ای که باعث موفقیت مجموعه سازمان بسیج رسانه استان بوشهر شده همدلی و همگرایی ایجاد شده است.
عبدالله نجفی گفت: این سازمان هم اکنون در بین سه سازمان برتر کشور قرار دارد که این نشان از ظرفیت فراوان رسانه ای استان بوشهر است.
وی ادامه داد: برپایی غرفه های نمایشگاهی، دوره آموزشی خبر، اعزام فعالان رسانه ای به اردوهای علمی و فرهنگی، اعزام درون استانی برای معرفی خدمات جهاد سازندگی، برگزاری دومین جشنواره رسانه ای ابوذر، بزرگداشت روز خبرنگار از جمله برنامه بسیج رسانه استان بوشهر برای سال جاری است.
7212/ 6045 **
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری* انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.