به گزارش ایرنا، احمد لطفی روز شنبه به مناسبت هفته اطعام نیازمندان و اکرام ایتام در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد کودک 2هزار و 800 نفر یتیم و مابقی دارای سرپرست بد، از کار افتاده، متارکه کرده و یا بیمار صعب العلاج هستند که در قالب طرح محسنین زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند.
وی اضافه کرد: در زمان حاضر 6 هزار حامی در استان بوشهر مسئولیت کودکان یتیم این استان را برعهده دارند که انتظار می رود با برپایی جشن رمضان زمینه جذب شش هزار و 500 حامی دیگر نیز فراهم شود.
لطفی اظهار کرد: هدف کمیته امداد این است که در کنار کودکان یتیم، کودکانی که سرپرست آنها بیمار، بدسرپرست، از کارافتاده و یا متارکه کرده اند نیز از حمایت خیران و حامیان برخوردار شوند.
وی با اشاره به برپایی سفره های اطعام نیازمندان در ماه مبارک رمضان گفت: در همه شهرها و روستاهای استان با همکاری خیران سفره های اطعام نیازمندان برپا و در کنار این سفره ها کارهای فرهنگی، تربیتی و آموزشی نیز طراحی شده است.
لطفی اظهار کرد: همچنین برای افراد نیازمندی که امکان بهره مندی از سفره های افطاری ندارند نیز غذای گرم به خانه های آنها ارسال می شود.
وی درمورد طرح همیان مولا نیز یادآور شد: در قالب طرح همیان مولا سبد کالا به مبلغ 700 هزار ریال تهیه و در اختیار خانواده های نیازمند قرار می گیرد.
لطفی، اجرای طرح مفتاح الجنه و ملاقات خیران حقیقی و حقوقی با نیازمندان، جذب کمک خیران به بیماران نیازمند صعب العلاج استان را از جمله دیگر طرحهای کمیته امداد عنوان کرد که تلاش می شود از مشارکت خیران در این زمینه بهره لازم برده شود.
وی یادآور شد: در دهه اول ماه مبارک رمضان خیران استان 12میلیارد ریال به صورت نقدی و غیرنقدی به نیازمندان کمک کردند که انتظار می رود همزمان با هفته اطعام نیازمندان و اکرام ایتام این مبلغ به صورت چشمگیری افزایش یابد.
وی در باره طرح رضوان (کمک به مسکن نیازمندان ) نیز گفت: از 27 هزار خانواده زیر پوشش کمیته امداد در استان 30 درصد آنها مشکل مسکن دارند که تلاش می شود با همت خیران در مدت 3 تا 5 سال آینده این مشکل نیز برطرف شود.
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر یادآور شد: پارسال معادل 50 درصد کمک های دولت در زمینه اعتبارات مسکن از محل کمک خیران تامین شده است.
وی تصریح کرد: در این مدت یکهزار و 500 خانواده از خدمات احداث، تکمیل، مرمت و خرید مسکن در کمیته امداد بهره مند شدند.
لطفی افزود: کار مشترک کمیته امداد و سپاه امام صادق (ع) این بود که در 380 روستا واحدهای 50متری احداث شود که در زمان حاضر یکهزار و 121واحد آغاز و از این تعداد 610 واحد به بهره برداری رسیده است.
وی در مورد جمع آوری زکات فطره گفت: با توجه به اینکه کمیته امداد متولی جمع آوری زکات مال، زکات فطره و مستحبی است برهمین اساس امسال برای ساماندهی جمع آوری آن تلاش می شود.
وی اظهار کرد: پارسال خیران استان بوشهر 40میلیارد ریال به نیازمندان کمک کردند که تلاش می شود امسال 20درصد به این کمک ها اضافه شود.
در زمان حاضر 55 هزار نفر در قالب 27هزار خانواردر استان بوشهر زیر پوشش خدمات کمیته امداد قرار دارند.
6047/6043**
خبرنگار: مونا عیدان** انتسار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.