به گزارش ایرنا، سرهنگ مهدی قاسمی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: کارآگاهان مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتا بوشهر در پی شکایت فردی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی بیان کرد: در بررسی های فنی و تحقیقات انجام شده توسط کارشناسان مشخص شد، برداشت کننده طی مراحل متعدد با استفاده از حساب مالباخته اقدام به خرید اینترنتی کرده است.
قاسمی افزود: ماموران این پلیس پس از بررسی علمی موضوع، متهم را شناسایی و مشخص شد وی به عنوان منشی در یک شرکت خصوصی مشغول به کار است.
وی اضافه کرد: متهم با هماهنگی های انجام شده با مقام قضایی، به این پلیس فراخوانده شد که در ابتدا منکر هرگونه جرمی شد اما پس از مواجهه با شواهد و قرائن گردآوری شده لب به اعتراف گشود و اظهار داشت که شاکی از مشتریانی است که مدتی پیش به شرکت مراجعه کرده و پس از انتقال پول از طریق دستگاه کارت خوان، کارتش را جا گذاشت و از شرکت خار ج شد من هم وسوسه شدم و پایان ساعت کاری بلافاصله از دفتر خارج و رمز دوم حسابش را فعال و به طور مرتب در چندین مرحله اقدام به خرید اینترنتی کردم.
سرپرست پلیس فتا استان بوشهر با اشاره به اینکه متهم تحویل مراجع قضایی شده است افزود: شهروندان به هیچ عنوان رمز عابربانک خود را در اختیار شخص دیگری قرار ندهند و سعی کنند هنگام استفاده از دستگاه کارت خوان خودشان رمز را وارد و رمز دوم حساب بانکی خود را به طور مرتب تغییر دهند.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.