به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، این افراد شامل مدیران ارشد، رایزنان و کارشناسان سیاسی، اقتصادی و فرهنگی وزارت امورخارجه هستند که در آینده ای نزدیک به نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور اعزام خواهند شد.
آشنایی مدیران ارشد و رایزنان وزارت امور خارجه با ظرفیت های صنعت نفت در پارس جنوبی هدف این بازدید یک روزه عنوان شده است تا در صورت مراجعه سرمایه گذاران خارجی به نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، بتوانند فرصت های بی بدیل سرمایه گذاری در قطب انرژی کشور را به منظور جذب سرمایه گذاران به آنها ارایه کنند.
قائم مقام سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در نشستی با مدیران، رایزنان و کارشناسان وزارت امور خارجه گفت: دسترسی به آبراه بین المللی خلیج فارس، نزدیکی به خوارک اصلی صنایع پایین دستی و اراضی مناسب و قوانین حاکم بر مناطق ویژه و اقتصادی کشور از مزیت های بی نظیر سرمایه گذاری در این منطقه است که می تواند یک جهش اقتصادی در کشور ایجاد کند.
حجت الله فریدونی با اشاره به افتتاح 6 فاز گازی و شماری مجتمع پتروشیمی در در منطقه ویژه پارس در فروردین سال جاری با حضور رئیس جمهوری گفت: هم اکنون تولید روزانه گاز در پارس جنوبی بیش از 550 میلیون متر مکعب در روز است و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال 97 دیگر فازهای باقی مانده پارس جنوبی نیز به بهره برداری برسانیم که در این صورت توسعه پارس جنوبی در بخش بالادستی به پایان خواهد رسید.
وی سرمایه گذاری در صنایع پتروشیمی را برای کشور بسیار حاور اهمیت دانست و تاکید کرد: باید سعی کنیم سرمایه گذاری ها در منطقه ویژه پارس را به صنایع پایین دستی سوق دهیم زیرا زنجیره تولید و ارزش افزوده ای که در این زمینه ایجاد می شود بسیار چشمگیر است.
6046/6043**
خبرنگار: مونا عیدان** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.