به گزارش ایرنا، عادل دهدشتی روز چهارشنبه در همایش ذکات افزود: این پروژه به عنوان یکی از خواسته های اصلی مردم شهرستان تنگستان است که برای تحقق آن پیگیری های فراوانی انجام شده است.
وی همچنین با اشاره به ساماندهی کانال های آبیاری شهرستان تنگستان بعنوان یکی از مطالبه های اصلی مردم یادآورشد: این ساماندهی از تیر ماه اجرا می شود که در قالب آن لوله گذاری کانال های آبیاری با اعتبارات ملی آغاز می شود.
دهدشتی تاکید کرد: سال 96 برای تنگستان سالی پر رونق و خوبی پیبش بینی شده که امید است با اجرا برنامه هایی که در دستور کار قرار گرفته رضایت حداکثری مردم شهرستان را تامین کنیم.
وی با تقدیر از نماینده مردم شهرستان های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی و استاندار بوشهر افزود: کارها و جذب اعتبارات صورت گرفته تنها در فضای وحدت و همدلی ایجاد شده که امید است این رویه همچنان تداوم داشته باشد.
دهدشتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت ذکات افزود: اصل زکات بعنوان اصلی بدیهی و سفارش شده در دین اسلام است که باید به پرداخت آن اهتمام ویژه داشت.
وی افزود: موضوع زکات با عنوان رویکردی اجتماعی در دین از آن یاد می شود که در ظاهر کاستن مال است اما در باطن زدودن علف های هرز زندگی و هرس کردن درخت تناور و سرسبز زندگی است.
دهدشتی گفت: چنانچه مردم با این رویکرد موضوع زکات را دنبال کنند، به یقین به اصل وجودی مساله زکات پی می برند که چه اثری در تعامل بخشی اجتماعی در زندگی مومنان و مسلمانان دارد.
وی ادامه داد: در شهرستان تنگستان ظرفیت و رویکرد اعتقادی مردم به گونه ای است که از حیث آمار و سرانه در مساله زکات، تنگستان در رتبه برتر استانی قرار دارد که در این راستا متولیان امر در شورای زکات باید سیاست گذاری مطلوب و برنامه ریزی مناسبی برای هزینه کرد آن داشته باشند.
7212/6045** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری ** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.