مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر هدف از برگزاری این نمایشگاه را کمک به جلب مشارکت خانواده ها و بیشتر زنان نسبت به موضوع پاکیزه نگه داشتن زمین و تلاش در جمع آوری زباله به عنوان طلای کثیف و بازیافت آن و آموزش و اطلاع رسانی ذکر کرد.
به گزارش ایرنا روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر روز یکشنبه به نقل از حسین دلشب اعلام کرد: برای اینکه فرهنگ حفاظت از محیط زیست پیرامون خود را در جامعه نهادینه کنیم، ابتدا باید فرزندانمان را از دوران کودکی به رفتارهای درست استفاده کردن از محیط و منابع طبیعی آگاه کنیم.
وی ادامه داد: همچنین در این نمایشگاه چند توصیه نیز به شرکت کنندگان داده شد از جمله اینکه با محیط اطراف خود از جمله گیاهان و جانوران و موجودات دیگر مهربان باشند و همچنین اینکه از هرگونه آلودگی هوا، آب و خاک که توسط افراد سود جو ایجاد می شود، تحت عنوان امر به معروف ونهی از منکر جلوگیری کنید .
دلشب گفت: روز زمین بهانه خوبی است تا خانواده ها با پاکسازی فضای محیط پیرامون خود نسبت به حفظ محیط زیست و حفظ زمین به عنوان تنها کره خاکی قابل سکونت اهتمام بیشتری ورزیده و این فرهنگ را در جامعه نیز نهادینه و به نسل های بعد انتقال دهند.
این نمایشگاه به مدت سه روز و در اسکله مسافری خارگ برپاست .
وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: همزمان با روز زمین مسابقه نقاشی با موضوع زمین پاک نیز با همکاری امور فرهنگی شرکت پایانه های نفتی خارگ در این جزیره برگزار شد.
دلشب گفت: دانش آموزان به عنوان آیندگان جامعه باید از دوران کودکی نسبت به مسائل محیط زیست و حفظ زمین به عنوان تنها محل زندگی ما انسانها آشنا شوند که برگزاری این مسابقه نقاشی نیز در همین راستا ست.
7212/ 6045 خبرنگار: عبدالصمد شهریاری:**انتشاردهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.