در ادامه این مطلب آمده است:چه روز خوبی بود دیروز؛ و چه روزهای خوبیست همه ی روزهایی که در آن آشتی و صلح و آرامش و موفقیت رقم می خورد. چه فرصت خوبیست شادمانی بی بدیل مردم وقتی که از سنگلاخ های صعب و جاده های دشوار می گذرند، و افق های تابناک شادمانی و موفقیت را نظاره می کنند .
آنچه که دیروز در پارس جنوبی اتفاق افتاد، از آن دست رویدادهای زیبا و شادی بخشی است که هر انسان آزاده و مسئولیت پذیری را در خویش به شکوفایی و امیدواری می رساند .
افتتاح 8 مگا پروژه صنعت نفت در منطقه ی پارس جنوبی، بار دیگر ثابت کرد که استعدادهای شگفت این اهالی با تکیه بر داشته های بومی و وطنی خویش، می توانند چرخه ی تولید، اشتغال و اقتصاد را به گردش در آورده، و از این رهگذر، سرافرازی و شکوه و عظمت ایران عزیز را ترسیم نمایند.
افتتاح همزمان 5 فاز پارس جنوبی، آغاز برداشت از لایه نفتی پارس جنوبی، افتتاح فاز دوم پتروشیمی کاویان، افتتاح پتروشیمی های تخت جمشید و انتخاب، و راه اندازی واحد MEG پتروشیمی مروارید، سند افتخار فرزندان این مرز و بوم است که با دست توانای خویش، به تاریخ پُر افتخار این مرز و بوم تقدیم کرده اند. سند افتخاری که می رود فرداهای زیبا و دلنشینی را برای فرزندان این آب و خاک به ارمغان بیاورد .
بی تردید در کنار این همه توانمندی و تلاش، نقش میزبانی مردم نجیب بومی منطقه از مجموعه ی تلاشگر صنعت نفت نیز، تاثیری شگفت داشته است. مردمی که در این سال ها با تنگناها، فشارها و سختی های بسیاری روبرو شده اند، و برای سرافرازی ایران تحمل کرده اند، و پا به پای کارکنان زحمتکش صنعت نفت، در این رویداد و موفقیت های بزرگ شریک بوده اند .
اگر چه صنعت نفت خدمات زیادی به محیط پیرامونی پارس جنوبی داشته است، امّا همانگونه که رئیس جمهور محترم و وزیر سخت کوش نفت در سخنان روزگذشته ی خود تأکید داشتند، توقع می رود مردم این خطه به زودی شاهد تأثیر بیشتر افتتاح این پروژه ها در زندگی روزمره ی خود باشند .
مردم این حوالی مردمی نجیب و شرافتمندند، که در این سال ها بسیاری از داشته های خود از جمله هوای پاک، محیط زیست، ساحل زیبا و خاطره انگیز، لیموزارها و نخلستان های با شکوه، و خلوت های خاطره انگیز خود را از دست داده اند. این مردم شریف، منتظر این تأثیرگزاری می مانند، و بدان روز چشم دوخته اند.
6045/6047** خبرنگار: مونا عیدان** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.