به گزارش ایرنا، احمد لطفی روز شنبه در نشست شورای مدیران کمیته امداد استان بوشهر افزود: برهمین اساس از 27 هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد دراستان 20 درصد مددجویان از تهسیلات اشتغال زایی در سال گذشته بهره مند شدند.
وی اضافه کرد: این طرح ها شامل طرح های خرد، کوچک، متوسط و بزرگ است که در حوزه های کشاورزی، دامپروری، صید و صیادی، صنایع دستی، فنی و تولیدی و خدمات به اجرا درآمده است.
لطفی، یکی از شاخص های مهم کاری کمیته امداد در بحث توانمند سازی مددجویان، بحث اقتصاد، تولید و اشتغال خانواده ها عنوان کرد.
وی یاد آورشد: براساس یک پایش کلی، همه خانواده هایی که توان و استعداد کار دارند، هر یک براساس علاقه و استعداد خود برای آموزش به مراکز آموزش فنی و حرفه ای معرفی شدند و پس از آموزش با پرداخت وام های اشتغالی کم بهره مقدمات اشتغال زایی آنها فراهم و پس از دوره معینی که خودکفا شوند، به مرور از حمایت خارج و افراد جدیدی جایگزین آنها می شوند.
وی با اشاره به اجرای طرح های تجمیعی اشتغال در سال جدید گفت: امسال در کنار طرح های مشاغل کوچک، زیر ساخت های بنگاههای اشتغال تجمعی بزرگ با ماهیت انفرادی در سطح استان ایجاد می شود و با راه اندازی مشاغل در آن، مددجویان صاحب شغل و فعالیت می شوند.
6047/6043** خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.