به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر در خصوص افتتاح این بیمارستان اظهار داشت: پروژه‌های بیمارستانی دو فاز دارند، یکی فاز ساختمانی و دیگری فاز تجهیز و بهره‌برداری است که فاز ساختمانی بیمارستان دیّر به پایان رسیده و با حضور رئیس‌جمهور ساختمان آن افتتاح و تحویل دانشگاه علوم پزشکی برای تجهیز و بهره‌برداری می‌رسد.

عادل مقدس بابیان اینکه تجهیزات پزشکی و اداری بیمارستان دیّر خریداری‌شده است گفت: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر همزمان با خریداری و انتقال تجهیزات به شهرستان کار نصب تجهیزات در بیمارستان را آغاز کرده است و بیمارستان دیّر بسیار زودتر از مدت‌زمان استاندارد پس از افتتاح به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بابیان اینکه مدت‌زمان استاندارد برای نصب تجهیزات معمولاً شش ماه پس از افتتاح فاز ساختمانی است، اظهار کرد: با حضور رئیس‌جمهور و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیمارستان 56 تختخوابی شهرستان دیّر با هزینه‌ای افزون بر 300 میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

مراسم سوگواری وفات حضرت زینب در بوشهر برگزار می شود

حجت الاسلام یوسف جمالی ضمن تسلیت وفات حضرت زینب(سلام‌الله علیها) اظهار داشت: حضرت زینب (س) با توجه به اینکه معلمی نداشتد ولی  علوم مختلف را از ناحیه خداوند دریافت می‌کردند و یک بانوی عالم و دانشمندی بودند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر افزود: یکی از ویژگی‌های این بانوی بزرگوار صبر و استقامت است که باید الگوی زنان و دختران ما قرار بگیرد و در برابر مشکلاتی که در زندگی به وجود می‌آید صبر و به خداوند متعال توکل داشته باشند.

وی افزود:  مراسم سوگواری و عزاداری به مناسبت وفات حضرت زینب (سلام‌الله علیها) بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد امیرالمؤمنین بوشهر برگزار می‌شود.

سپاه وامدار هیچ گروه و جریان سیاسی نیست

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ پیاده امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: سپاه در هیچ شرایطی بدهکار و وامدار هیچ گروه و جریان سیاسی نبوده و نخواهد بود.

حجت‌الاسلام عبدالکریم اعلمی‌نژاد در جلسه ابلاغ برنامه‌های سال 96 سپاه در نمایندگی ولی فقیه تیپ پیاده امام صادق(ع) استان بوشهر، اظهار داشت: قدرت و توانایی‌های سپاه در عرصه‌های مختلف روز به روز مستحکم‌تر و نفوذناپذیرتر شده است تا از اسلام و  انقلاب اسلامی دفاع کند.

اعلمی‌نژاد با تاکید بر اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از همان بدو تولد از انقلاب اسلامی، دستاوردهای آن و این مرز بوم دفاع کرده و امروزه با تمام توان خود انقلاب رو حفظ کرده و هدف انقلاب را پیش برده است، تصریح کرد: مقابله با تهدید نظامی، نیمه سخت، تهدید نرم، فرهنگی و اقتصادی از ماموریت‌های سپاه در عرصه‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه همان‌گونه که سپاه در جنگ سخت و نظامی با تمام توان و با کمترین امکانات حاضر شد و مسیر جنگ را به نفع انقلاب و اسلام تغییر داد، افزود: این سازمان با این توانایی‌هایی که در خود دارد و همچنین نیروهای مومن می‎تواند مسیر جنگ اقتصادی و جنگ نرم نیز به خوبی به نفع انقلاب و نظام تغییر دهد.

نخستین اهدای عضو سال 96 در استان بوشهر

مسئول مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی (OPU) دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به انجام نخستین اهدای عضو سال 96در استان بوشهر، گفت: اعضای بدن این جوان به 3 نفر حیات دوباره بخشید.

علیرضا باقری اظهار داشت: پس از شناسایی نخستین مورد مرگ مغزی در سال 1396در بیمارستان شهید گنجی برازجان، اقدامات لازم برای پیوند اعضاء انجام شد.

وی بیان کرد: بعد از رضایت خانواده مرحوم حمید نظری و انجام مراحل قانونی، برداشت عضو در اتاق عمل بیمارستان شهید گنجی انجام شد و اعضای برداشت‌شده برای پیوند به شیراز فرستاده شد.

مسئول مرکز فراهم آوری اعضاء پیوندی (OPU) دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: کبد برداشت‌شده به خانمی 46 ساله ، یک کلیه به خانمی 44 ساله و یک کلیه به آقایی 25 ساله اهدا شد.

بسیاری از مشکلات ناباروری زوجین مربوط به مردان است

جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بسیاری از مشکلات ناباروری زوجین مربوط به مردان است که تولید میزان کم اسپرم و بی‌حرکت بودن آن ازجمله این دلایل است.

فرشاد ظهرابی افزود: ناقص بودن اسپرم، انسداد، بیماری‌ها، صدمات، مشکلات مزمن قلبی و سبک زندگی از دیگر مواردی است که می‌تواند در میزان باروری مردان مؤثر باشد.

وی تصریح کرد: براساس تعریف سازمان بهداشت جهانی (WHO) اگر زوجی بعد از گذشت دو سال از تقاضای بچه‌دار شدن نتوانند بچه‌دار شوند به آن زوج نابارور گفته می‌شود.

بیش از یک‌هزارو 200 مورد بازدید بهداشتی در شهرستان دشتی انجام شد

در طرح بسیج سلامت نوروزی بیش از یک‌هزارو 200 مورد بازدید بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و بین‌راهی شهرستان دشتی انجام گرفت.

مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی ضمن اعلام این خبر گفت: در قالب طرح بسیج سلامت نوروزی که از یکم اسفندماه تا پانزدهم فروردین‌ماه انجام گرفت، توسط 7 اکیپ بازرسی متشکل از 11 نفر از بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای، 1200 مورد بازدید بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و بین‌راهی شهرستان صورت گرفت.

علی باغبانی افزود: درمجموع 735 کیلوگرم مواد غذایی فاسد یا تاریخ گذشته کشف و معدوم و 24 واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

 انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 614153
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.