به گزارش ایرنا، عباس حقیقی روز شنبه در نشست تشریح سند آموزشی سال جاری این مرکز افزود: ایمان داشتن به توسعه مهارت آموزی، رونق اقتصادی را به همراه دارد و تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نیز با توسعه آموزش های مهارتی در بخش های مختلف میسر می‌شود.
وی بر توجه به تقویت مهارت در همه عرصه‌ها تاکید کرد و گفت: بدون توجه به مهارت و حرفه‌ای آموزی دستیابی به اشتغال در همه عرصه‌ها با مشکل روبرو می‌شود.
حقیقی گفت: اشتغال زایی جوانان بویژه فارغ التحصیلان دانشگاهها امری مهم است که آموزش فنی وحرفه‌ای نقشی بسیار موثر در این ارتباط ایفا می کند.
وی مهارت آموزی و ارتقای مهارت کارگران شاغل در صنایع، صنوف و کارخانجات را ضروری خواند و افزود: این امر زمینه‌ساز ارتقای کیفیت تولیدات، محصولات و خدمات می‌شود.
سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه ای گناوه با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که در دنیا مطرح است، بحث اشتغال و ایجاد زمینه‌های آن در جامعه است، گفت: با چالشی که در بحث اشتغال برای جوانان وجود دارد، کلید اصلی اشتغال پایدار و رفع بیکاری آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای است.
وی کرد: پویایی شبکه اقتصادی هر جامعه‌ای به 3 عامل اساسی منابع طبیعی، نیروی انسانی و آموزشهای مهارتی بستگی دارد که در این میان نیروی انسانی مهمترین آن است.
حقیقی اظهارکرد: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که سهم نیروی انسانی متخصص و ماهر در توسعه و پویایی اقتصاد و ایجاد ارزش افزوده بسیار حایز اهمیت است.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرارارد.
6164/6043** خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشاردهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.