ناصر امیرزاده روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در این ارتباط امسال براساس برنامه ریزی انجام شده همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی جشن نوروزگاه در مناطق مختلف استان از جمله بوشهر، درودگاه، کلمه، برازجان، آبپخش، دیر، خورموج، شبانکاره و سیراف برگزار می شود.
وی اضافه کرد: در این آیین ها شاهنامه خوانی، حافظ خوانی، موسیقی دستگاهی، موسیقی محلی، تجلیل از فعالان فرهنِگی، مراسم آیینی، سخنرانی پاسداشت نوروز و فرهنگ بوشهر ارائه می شود.
وی اظهار کرد: مهمترین نقطه قوت جشن های نوروزگاه، مردمی برگزار شدن آنهاست که با همت و همکاری مردم در قالب تشکل های غیردولتی برگزار می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: علاوه براین در قالب جشن نوروزگاه امروز در شهر آبپخش بزرگترین رنگینگ با حضور زنان هنرمند بوشهری پخته می شود.
امیرزاده افزود: در پختن این رنگینک که قرار است به طول 110 متر پخته و در کتاب گینس ثبت شود بیش از دو تن خرما مصرف شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بارندگی هایی که از دیروز (شنبه ) شروع شده است گفت: با تدبیر ستاد خدمات سفر استان همه مسافران در اماکن سربسته از جمله سالن های مدرسه ها و ورزشگاه های موجود در مناطق مختلف هدایت شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
امیرزاده بدون اشاره به آمار مسافران نوروزی استان افزود: با توجه به ارتقای سطح خدمات ارائه شده به مسافران و هزینه کرد آنان میزان رضایت مندی آنها از استان بوشهر افزایش یافته است.
6047/6043** خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.