رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه منشأ آلودگی نفتی دره بهون را اعلام کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: با انجام پایش هوایی و زمینی علت و منشا آلودگی نفتی دره بهون این شهرستان ناشی از  شکستگی لوله‌های هشت اینچی منطقه نفتی گلخاری  بوده است.

به گزارش جماران، کامبیز عبدالهی روز جمعه در گفت وگو  با ایرنا افزود: جهت شناسایی منشا آلودگی ، پایش هوایی با استفاده از یک بالگرد شرکت نفت و گاز گچساران به همراه  رئیس اچ اس ای آن شرکت انجام شد و مشاهدات صورت گرفته مشخص کرد ، شکستگی و نشت یکی از لوله‌های نفتی در ۱۱ دی امسال در منطقه گلخاری علت آن بوده است.  

وی  گفت: باتوجه به تلاش کارشناسان مربوطه شرکت نفتی در رفع شکستگی لوله در ۱۱ دی ، نشتی ادامه داشته و در بارندگی‌های اخیر ، مواد نفتی از منطقه گلخاری همراه با آب مخلوط و از بالادست به سمت پایین در دره فصلی نزدیکی روستاهای چم شهاب و محمدصالحی در بستر رودخانه جاری شده است.

وی افزود:  براساس پایش صورت گرفته لکه‌های نفتی به اراضی کشاورزی مجاور و  دریا  سرایتی نکرده و  تنها در بستر دره فصلی وجود دارد که در حال پاکسازی و جمع آوری است.

عبدالهی  ادامه داد: در پی ارسال تصاویر و گزارش های مردمی از آلودگی نفتی دره‌های فصلی شهرستان ، به همراه کارشناسان این اداره در هنگام شب به محل  عزیمت و  پس از سرکشی از چند نقطه  مواد نفتی در دره  بهون حدفاصل روستای چم شهاب و محمدصالحی بخش مرکزی مشاهده شد و منشایابی در دستور کار قرار گرفت .

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه  اظهارکرد: باتوجه به تاریکی شب در تماسی با معاون امورعمرانی فرمانداری درخواست تشکیل جلسه مدیریت بحران شد و از  شرکت نفت و گاز گچساران نیز خواسته شد تا اکیپ‌های کارشناسی  به همراه تجهیزات لازم به منطقه عزیمت کنند که پس از ساعاتی حضور یافتند.

وی گفت: بمحض حضور کارشناسان شرکت نفت و گاز گچساران،  بوم‌گذاری و مسدود شدن در ۲ نقطه بالادست پل چم شهاب و یک نقطه پایین دست در زیر پل جاده کمربندی در جوار سیدرضا جهت جلوگیری از ورود به دریا انجام شد و این عملیات ساعت چهار بامداد به پایان رسید.

عبدالهی افزود: با انجام این عملیات در صبح ، پایش زمینی با نیروهای شرکت نفت و گاز گچساران در مناطق بوم گذاری شده صورت گرفت که خوشبختانه مواد نفتی وارد دریا نشده بود.

وی اظهارکرد: نیروهای شرکت نفت و گاز گچساران با رفع نشت لوله شکسته شده در منطقه هنوز مستقرند و در حال پاکسازی و جمع آوری موادنفتی پشت بوم‌ها و انتقال به تلمبه خانه گوره هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: بعد از اتمام جمع آوری مواد نفتی در دره فصلی ، خاک آلوده شده  نیز پاکسازی و به تلمبه خانه گوره انتقال خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.