معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از معرفی 30 بنای تاریخی این استان برای مرمت مشارکتی با بخش خصوصی خبر داد.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت:  ۳۰ بنای تاریخی این استان برای  مرمت مشارکتی با بخش خصوصی معرفی شد.

به گزارش جماران، نصرالله ابراهیمی روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: پروژه‌های مرمت مشارکتی با همکاری مالک بنا به عنوان بخش خصوصی در استان بوشهر انجام می‌شود که معاونت میراث فرهنگی بوشهر با معرفی ۳۰ پروژه مرمت مشارکتی در سال جاری به دنبال تامین اعتبار این پروژه‌ها است.

معاون اداره کل میراث فرهنگی بوشهر بیان کرد: ۶ پروژه از این تعداد تایید و تامین اعتبار شده‌است که بزودی اقدامات تجهیز کارگاه و مرمت آنها آغاز می‌شود و امیدواریم تا پایان سال جاری فاز اول این بناها به اتمام برسد.

ابراهیمی ادامه داد: در سال گذشته نیز ۲ عمارت فرحبخش و شیرازی بافت بوشهر با اعتبار ۸۰۰ میلیون ریال با مشارکت بخش خصوصی مرمت و ساماندهی شد.

 وی یادآوری کرد: تعداد زیادی از این عمارت‌ها در بافت تاریخی بندر بوشهر قرار دارد که بر حسب ضرورت و برای حفظ و احیای مجدد، با کمک مالکان خصوصی مرمت و ساماندهی می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.