مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: تاکنون 485 هکتار زمین ملی استان بوشهر از دست زمین خواران آزاد شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با بیان اینکه 485 هکتار زمین ملی استان بوشهر از دست زمین خواران آزاد شده است، گفت: 14 فقره پرونده نیز در حوزه حریم ۶۰ متری دریا تشکیل‌شده که سه فقره رأی به نفع دولت صادرشده و ۱۱ فقره در حال رسیدگی است.

به گزارش جماران، غلامرضا منتظری در نشست کارگروه مبارزه با زمین‌خواری استان بوشهر اظهار داشت: پیشگیری از زمین‌خواری در اولویت برنامه‌های امسال اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با همکاری دستگاه‌های قضائی است.

وی مبارزه با زمین‌خواری را یکی از مأموریت‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری دانست و تأکید کرد: در این راستا تلاش شده با همکاری دیگر دستگاه‌ها به هیچ‌یک از سودجویان اجازه تصرف زمین‌های دولتی داده نشود.

منتظری بابیان اینکه تاکنون ۳ هزار و ۲۳۹ پرونده حقوقی و کیفری زمین‌خواری تشکیل‌شده گفت: در این راستا ۲ هزار و ۲۰۱ پرونده حقوقی و یک هزار و ۳۸ پرونده کیفری در دستگاه قضای استان تشکیل‌شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر به احکام صادره پرداخت و خاطرنشان کرد: سال قبل ۱۵۰ فقره احکام زمین‌خواری به میزان یک هزار و ۵۳۲ هکتار صادر شد که ارزش اقتصادی آن‌ها ۲۰۴ میلیارد ریال است.

منتظری پرونده‌های کیفری رفع تصرف‌شده را ۴۴ فقره دانست و تصریح کرد: با صدور احکام از سوی دستگاه قضا، ۴۸۵ هکتار زمین ملی که توسط زمین‌خواران تصرف‌شده بود در قالب ۴۴ پرونده در مناطق مختلف این استان از دست آنان خارج و در تملک دولت قرار گرفت.

وی، به پرونده‌های خلعید شده پرداخت و بیان کرد: با تشکیل ۳۲ پرونده اراضی ملی متصرفی، ۴۸۵ هکتار از اراضی ملی استان از متصرفان خلعید شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر بابیان اینکه ۵ هزار پرونده کمیسیون ماده واحده هم تکمیل و در نوبت رسیدگی است گفت: ۱۴ فقره پرونده نیز در حوزه حریم ۶۰ متری دریا تشکیل‌شده که سه فقره رأی به نفع دولت صادرشده و ۱۱ فقره در حال رسیدگی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1433852
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.