دکتر سعید کشمیری روز دوشنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: در زمان حاضر شاهد مراوده‌های زیادی از استان خوزستان به شمال استان هستیم و این ترددها باعث اشاعه بیماری می‌شود.

وی ادامه داد: دراستان خوزستان روزانه ۲۰۰ بیمارثبت و ۶۰ بیمار بستری می‌شوند با توجه به اینکه بیماریابی و بستری در این استان در بیشتر شهرها بالاست کنترل شمال استان بوشهر دقت بیشتری می‌طلبد.

دبیرستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر ادامه داد: شب گذشته ۶ نفر از خانواده‌ای در شهرستان دیلم به طور همزمان شناسایی و آزمایش آنها مثبت بوده که احتمال داده می‌شود در اثر رفت و آمد به استان خوزستان است و این امرزنگ خطر را برای ما به صدا در می آورد.

کشمیری اضافه کرد: آزمایشگاه تشخیصی کرونا در استان بوشهر در زمان حاضر روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ تست را انجام و بررسی می‌کند که با توجه به بیماریابی انجام شده توسعه آزمایشگاه‌ها در جنوب استان (شهرستان عسلویه) و شهرستان دشتستان (شهر برازجان) الزامی است.

وی ادامه داد: پارس جنوبی در خصوص راه اندازی آزمایشگاه تشخیصی کرونا در جنوب استان قول مساعد داده اما تاکنون انجام نشده و در حال پی گیری هستیم و در شهر برازجان نیز مکان یابی لازم انجام شده و نیازمند حمایت مالی هستیم.

کشمیری گفت: افزون بر این آزمایش آنتی بادی نیز در استان بوشهر در بیشتر بیمارستان‌های استان انجام می‌شود که در صورت بالا بودن آن آزمایش پی سی آر نیز انجام می‌شود.

وی بیان کرد: این آزمایش حتی برای کارکنان بیمارستانی که به طور مستقیم در تماس با بیماران بودند انجام و چندین نفر که آنتی بادی آنها بالا بود آزمایش پی سی آر آنها نیز مثبت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: هرچند وضعیت استان بد نیست اما شکننده است یعنی به راحتی می‌توان از این وضعیت عبور و وارد وضعیت بحرانی شد بنابراین قبل از اینکه مانند استان‌های همجوار گرفتار شویم با رعایت اصول بهداشتی و پیشگیری این شرایط را حفظ کنیم.

وی تاکید کرد: هرچند هیچ پیشنهادی برای خلوت کردن شهرها نمی‌دهیم اما شهرهای استان بسیارشلوغ هستند و باید در این خصوص تدبیر کرد.

کشمیری گفت: با توجه به شلوغی بازارها باید راهکار مناسبی در این خصوص ارائه شود همچنین مراسم‌های اداری غیرضروری برگزار نشود و جلسه‌ها به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شوند.

وی با بین اینکه یک تا دو سال آینده با همین شدت با بیماری کرونا درگیرهستیم اضافه کرد: ادامه روند دورکاری، با توسعه بستر الکترونیک باید دفاتر پیخوان دولت را خلوت کرد.

کشمیری یادآور شد: ازابتدا بیماری تاکنون ۳۵۰ مورد مثبت در استان بوشهر ثبت شده که از این شمار ۲۲۳ نفر بهبود و ۱۲۰ نفر قرنطینه شدند.

وی در خصوص افزایش شمار بیماران دارای ویروس کرونا در استان بوشهر گفت: رویکرد وزارت بهداشت تغییر کرد و به جای اینکه تنها افراد مراجعه کننده به بیمارستان‌ها مورد تست قرار گیرند در شهرستان‌ها و درمانگاه‌های ۲۰ گانه یا درمانگاه‌های ۱۶ ساعته اقدام به بیماریابی کرده و افراد بدون علامت را پیدا می‌کنند.

دبیرستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر اظهار کرد: به تازگی با خوشه‌های محلی روبرو شدیم که باید افراد از دورهمی‌ها و شرکت در تجمع‌ها خودداری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.