عباس حقیقی روز دوشنبه در نشست برنامه‌ریزی آموزش‌های مهارتی در این شهرستان افزود: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر بحث مهارت‌آموزی در دستور کار دولت قرار گرفته، به منظور ساماندهی و هدفمندسازی آموزش‌ها بویژه در حوزه اشتغال، تشکیل شورای مهارت‌آموزی با هدف هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌ها در این استان تشکیل و در شهرستان گناوه همزمان با استقبال مواجه شده‌است.

وی اظهارداشت: زیرساخت‌های خوبی برای توسعه مهارت‌آموزی در استان بوشهر فراهم شده‌است و باتوجه به برخوردار بودن جوانان مستعد، می‌توان از دستاوردهای مهارت آموزی بوشهر و شهرستان گناوه برای سایر استان‌های کشور به عنوان الگو بهره برد.

وی گفت: در سال جهش تولید، پیوند عمیق بین آموزش رسمی و غیر رسمی در شهرستان گناوه باید ایجاد شود و اگر این مهم تحقق یاید، شاهد جوانان توانمند و باسواد خواهیم بود.
حقیقی افزود:  تشکیل شورای مهارت‌آموزی فرصت مناسبی برای گسترش آموزش‌های مهارتی و  شناسایی نیازهای واقعی و مورد نیاز بازار کار شهرستان و منطقه است که با همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های متولی انجام و بررسی شده‌است.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای گناوه بیان کرد: یکی از مولفه‌های مهارت‌آموزی اشتغال است که با توجه به تجاری  و بندری بودن شهرستان، توسعه و ترویج مهارت آموزی می‌تواند نقشی مهم در اشتغال‌زایی داشته باشد.
حقیقی، بر توجه ویژه به آموزش‌های مهارتی در مدارس این شهرستان اشاره کرد و افزود: مهارت آموزی در نظام‌های آموزشی پیشرفته جایگاه ویژه‌ای دارد زیرا تنها آموزش سطحی منابع درسی به دانش‌آموزان نمی‌تواند آنان را برای زندگی آینده آماده کند.
وی ادامه داد: برای پرورش نسلی کارآمد که بتواند آینده روشنی را برای کشور و استان بوشهر رقم زند، باید به فکر راه‌های افرایش مهارت افراد در فرآیند تعلیم و تربیت  با همکاری آموزش و پروش باشیم.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای گناوه گفت: زنجیره اشتغال و رفع بیکاری با مهارت‌آموزی و فناوری تکمیل می‌شود که در این شهرستان بر اساس ظرفیت‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی است.

وی بیان کرد: مهارت آموزی فرصتی برای شناسایی نیازهای واقعی اشتغال در شهرستان گناوه است
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای گناوه گفت: اگر در کشور فرهنگ مهارت آموزی نهادینه شود می‌توانیم امیدوار باشیم که آینده‌ای آباد، مستقل، خودکفا و متکی بر سرمایه انسانی خواهیم داشت.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد و دارای دو مرکز آموزش فنی و حرفه ای برادران و خواهران است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.