منصور احمدی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: دستورالعمل‌ها و شرایط بازگشایی و رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی مانند تهویه هوای اتاق و نوبت دهی بدون ایجاد ازدحام در فضای بسته، استفاده همه کارکنان از ماسک و دستکش و نحوه درست استفاده از مواد ضدعفونی کننده به مهدهای کودک‌ ابلاغ شده‌است.

وی اضافه کرد: بازگشایی مهدهای کودک‌ برای ارائه آموزش‌های مجازی، ثبت‌نام سال تحصیلی جدید و آموزش پرسنل قبل از بازگشایی آنها با حضور حداکثر دو سوم نیروها در صورت نیاز پیش‌بینی شده‌است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان بوشهر گفت: هیچ مهدکودکی نمی‌تواند قبل از اعلام ستاد کشوری مبارزه با کرونا آغاز کار کند و در این صورت براساس دستورالعمل‌های بهزیستی استان قاطعانه با آن برخورد می‌شود.

احمدی ادامه داد: از ابتدای اسفند ماه براساس مصوبه و ابلاغ دستور تعطیلی مهدهای کودک از سوی ستاد مبارزه با کرونا و با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و استانداری بوشهر با هدف پیشگیری از شیوع این ویروس در بین کودکان ۲۱۶ مهد کودک فعال استان تعطیل شد.

وی اظهارداشت: مهد کودک به عنوان دومین خانه کودکان و محلی برای رشد مهارت‌ها و توانایی آنان است.

احمدی یادآور شد:  در زمان حاضر ۱۰هزار و ۸۴۵ کودک معادل ۸ درصد کودکان استان بوشهر در قالب ۲۱۶ مهد کودک سازماندهی شده‌اند که با شیوع ویروس کرونا این مهدها تعطیل و مهدهای استیجاری امروز با مشکلات اقتصادی زیادی روبرو شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.