غلامرضا حاجیانی روز چهارشنبه به مناسبت ۱۸ اردیبهشت روز جهانی صلیب سرخ افزود: هفدهمین مرحله طرح همای رحمت با هدف تامین امنیت غذایی و حمایت از اقشار آسیب پذیر و نیازمندان از سوی حوزه داوطلبان جمعیت هلال احمر اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: خانواده هایی که در مناطق محروم روستایی و شهری بویژه کودکان و زنان بی سرپرست و بد سرپرست، خانواده زندانیان، زنان سرپرست خانوار که از قبل شناسایی شده‌اند از بسته غذایی جمعیت هلال احمر بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: حوزه داوطلبان جمعیت هلال احمر استان بوشهر با بهره‌مندی از همت والا و دستان توانای خیران و نیکوکاران برای دستگیری از محرومان و نیازمندان در این شرایط سخت اقدام به فعالیت می‌کند.

حاجیانی در خصوص فعالیت جمعیت هلال احمر همزمان با شیوع ویروس کرونا اضافه کرد: این جمعیت با برپایی ۴۰ ایستگاه تب سنجی در مبادی ورودی استان بوشهر از اول اسفند به مدت ۴۰ روز  اقدام به غربالگری ۹۴۵ هزار نفر کردند و از این شمار ۴۷ نفر علامت دار شناسایی و به بیمارستان‌ها اعزام شدند.

وی بیان کرد: همچنین در مدت ۴۰ روز جمعیت هلال احمر استان بوشهر اقدام به کنترل ۳۵۶ هزار خودرو در محورهای ورودی و خروجی استان کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به رسیدگی به بیماران خاص افزود: سه هزار بیمار خاص در استان بوشهر وجود دارد که با شیوع ویروس کرونا ۳۰ هزار ماسک و  سه هزار ژل ضدعفونی در میان آنان توزیع میشود.
حاجیانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در استان بوشهر ۱۸ پایگاه امداد و نجات شامل ۹ پایگاه جاده‌ای، پنج پایگاه ساحلی و دریایی، یک پایگاه‌ کوهستانی، یک پایگاه هوایی، سگ‌های نجات(آنسَت) زنده یاب و جست‌ و جوگر و مراکز واکنش سریع فعال است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر اضافه کرد: در زمان حاضر هزار امدادگر آموزش دیده در این استان فعال هستند که ۴۰۰ نفر آنها در پایگاه‌های امداد و نجات مستقر هستند که برای آنها ۲۰ دوره آموزشی و ۱۶۰ مانور زلزله، آواربرداری و آتش سوزی برگزار شده است.

حاجیانی با بیان اینکه سال گذشته سال پرحادثه‌ای در کشور ثبت شد افزود: سیل در استان‌های خوزستان، گلستان و لرستان از جمله حوادث سال قبل بود که جمعیت هلال احمر استان بوشهر به عنوان معین خدمات زیادی به این مناطق ارائه کرد.

وی بیان کرد: اعزام یک تیم ۴۲ نفری به پل دختر و یک تیم ۳۸ نفری قایقرانی به خوزستان و اعزام ۱۵ کامیون لوازم زیستی و غذایی به این مناطق و اعزام چهار کامیون لوازم زیستی به منطقه سیل زده سیستان و بلوچستان و هرمزگان از جمله دیگر اقدام‌های انجام شده از سوی این جمعیت است. 

حاجیانی با اشاره به سیل کنگان در نوروز امسال افزود: هلال احمر در این بحران خدمات گوناگونی از جمله نجات ۴۰ نفر در مناطق صعب‌العبور با چهار پرواژ هلی کوپتر انجام داد.

وی با اشاره به راه‌اندازی ۱۰۹ خانه هلال و خانه داوطلب در استان بوشهر گفت: در هفته هلال احمر ۲ خانه هلال و داوطلب در عالی شهر و نیروگاه بوشهر افتتاح می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر مجموع شمار اعضای جوانان و داوطلبان این جمعیت در استان بوشهر را سه هزار و ۴۳۹ نفر عنوان کرد.

حاجیانی رسیدگی به ۷۰۹ حادثه در سال قبل، فعالیت‌های آموزشی و دانشگاهی و فرهنگی هنری را از دیگر برنامه‌های این جمعیت معرفی کرد.

وی یادآور شد: جمعیت هلال احمر دارای هفت اصل شامل بی‌طرفی، بی‌غرضی، مستقل و نداشتن وابستگی، خدمت داوطلبانه، بشردوستی، یگانگی و جهان شمولی است که هدف‌های راهبردی آن نجات زندگی انسان‌های در معرض خطر و مشکل، آمادگی مقابله با سوانح و بحران‌ها، ذخیره سازی کالاهای امدادی و بازتوانی افراد پس از سوانح است.

حاجیانی با بیان اینکه ۵۲ حادثه در جهان جان انسان‌ها را به مخاطره می‌اندازد افزود: ایران در یکی از مناطق حادثه خیز جهان قرار گرفته و در برخی از حوادث جزو ۱۰ کشور پرریسک و حادثه خیز جهان رتبه بندی می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.