به گزارش خبرنگار مهر، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه دوشنبه شب در این مراسم با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مسلمانان در ماه ضیافت الهی و تسلیت وفات بانوی بزرگ اسلام، ام المومنین، حضرت خدیجه کبری (س) اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم نشانه‌هایی برای انسان‌های مؤمن ذکر فرموده‌اند که حضرت خدیجه (س) نسبت به این نشانه‌ها مستثنی نیست.

حجت الاسلام آیت اندرزیان افزود: حضرت خدیجه (س) شخصیتی بودند که پیامبر گرامی اسلام (ص) را در دوران قبل و بعد از بعثت با تمام وجود و از ابعاد مختلف مادی، آبرویی و اجتماعی حمایت کردند.

وی بیان کرد: خداوند چنین شخصیت بزرگواری را چنان رشد و عظمت داد که یک آیه از قرآن کریم را با واسطه به شخصیت وجودی ایشان اشاره کرده‌اند.

وی اضافه کرد: خداوند می‌فرمایند: «ما تو را تهیدست دیدیم ولی غنی تو را قرار دادیم» و این به برکت مال حضرت خدیجه (س) است.

وی ادامه داد: خداوند در سوره عصر می‌فرماید: همه انسان‌ها در خسران و زیان هستند مگر انسان‌هایی که چهار ویژگی بارز را دارا باشند و این خصوصیات ایمان، عمل صالح، توصیه به صبر و حق است.

وی گفت: حضرت خدیجه این چهار ویژگی بارز را دارا بودند و در کنار ایمان به خدا و رسول خدا، عمل صالح انجام می‌داد.

حجت الاسلام آیت اندرزیان تصریح کرد: بارزترین عمل صالح حضرت خدیجه (س) همین که کل اموال خود را در خدمت پیامبر اکرم (ص) و در مسیر اسلام و جامعه مسلمین و رسیدن پیامبر (ص) به آرمان‌های اسلامی هدیه داد و بخشید.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه افزود: تواصی به حق و صبر حضرت خدیجه (س) زبانزد بود و همواره از پیامبر گرامی اسلام (ص) حمایت می‌کردند.

وی گفت: شخصیت بارز حضرت خدیجه (س) تا به آنجاست که خداوند ایشان را جز چهار زن برتر عالم خلقت قرار داد و کسی شد که خدا به واسطه وی سرور زنان عالم، حضرت زهرا (س) را به پیامبر گرامی اسلام هدیه داد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه یادآور شد: این بانوی بزرگ اسلام با خدا معامله‌ای کرد و خود و اموالش را در اختیار راه خدا قرار داد و خداوند در این معامله حضرت خدیجه (س) را در جایگاه والایی قرار داد که کمتر زنی در زمان پیامبر (ص) یا در عالم خلقت این جایگاه را دارد.

وی عنوان کرد: مسیر الهی نیاز به از خودگذشتگی و فداکاری دارد و این ازخودگذشتگی‌ها بزرگان دینی ما با اهدا مال و جان و یا با آبرویی که در محضر قدس الهی داشته‌اند، بوده است.

مداحی سید علی فاطمی به مناسبت وفات حضرت خدیجه کبری (س)، قرائت قرآن مجید و اذان علیرضا شهابی از دیگر بخش‌ها در این مراسم معنوی بود.

این مراسم در قالب ویژه برنامه‌های تدارک دیده شده ماه مبارک رمضان با عنوان «نغمه های عاشقانه» از سوی شورای هیئت‌های مذهبی، جامعه قرآنی و اداره تبلیغات اسلامی گناوه برگزار شد.

ویژه برنامه‌های نغمه‌های عاشقانه به مناسبت ماه مبارک رمضان هر شب از یکی از اماکن مقدس در شهرستان گناوه به صورت مستقیم از طریق فضای مجازی پخش می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1425681
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.