جواد احمدی منفرد روز یکشنبه در این ارتباط افزود: با توجه به شرایط موجود جامعه و شیوع ویروس کرونا و نیاز جدی عموم مردم به معنویت و تأثیر مثبت آن بر سلامت روانی افراد، سیاست‌ها و برنامه‌های کلی ماه مبارک رمضان در این استان به شکل متفاوت انجام می‌شود.

وی بیان کرد: محور برنامه‌های قرآنی تاکید بر در خانه ماندن و حضور فعالانه جامعه قرآنی بویژه تشکل‌های قرآنی در عرصه فضای مجازی است.

احمدی منفرد ادامه داد: استفاده از ظرفیت تشکل‌های فرهنگی و قرآنی برای راه‌اندازی گروه‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی از برنامه‌های اصلی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر است.

وی گفت: برنامه ملی سازمان دارالقرآن الکریم پویش ملی هر خانه ایرانی یک جلسه قرآنی است که این مهم در استان بوشهر نیز به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته‌است.

احمدی منفرد افزود: بیشتر مراکز فرهنگی قرآنی با حضور در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برنامه‌های قرآنی از قبیل ختم قرآن کریم، مسابقات و آموزش‌های قرآنی برگزار می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی فعالیت در فضای مجازی، مراکز فرهنگی و قرآنی نیز احساس تکلیف کردند و با راه‌اندازی گروه‌ها و کانال و صفحات مختلف در شبکه‌های اجتماعی از قبیل ایتا، سروش، واتساپ، اینستاگرام سعی در جریان سازی فعالیت‌های قرآنی در شبکه‌های اجتماعی دارند.

منفرد بیان کرد: از جمله برنامه‌هایی که در شبکه اجتماعی توسط مراکز قرآنی اجرایی شده می‌توان به مسابقات تفسیر، قرائت، حفظ، اذان، معلومات قرآن کریم، آموزش‌های تفسیر قرآن کریم، آموزش روخوانی تجوید، صوت و لحن، برگزاری نشست‎های ترتیل خوانی اشاره کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.