به گزارش خبرنگار مهر، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به شرایط موجود جامعه، و همچنین نیاز جدی عموم مردم به معنویت و تأثیر مثبت معنویت دینی بر سلامت روانی افراد، سیاست‌ها و برنامه‌های کلی ماه مبارک رمضان به خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به شکل متفاوت انجام می‌شود.

جواد احمدی منفرد ادامه داد: محور برنامه‌های قرآنی تأکید بر در خانه ماندن و حضور فعالانه جامعه قرآنی به‌ویژه تشکل‌های قرآنی در عرصه فضای مجازی است.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت تشکل‌های فرهنگی و قرآنی جهت راه‌اندازی گروه‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی از برنامه‌های اصلی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی بوشهر ادامه داد: برنامه ملی سازمان دارالقرآن الکریم پویش ملی هر خانه ایرانی یک جلسه قرآنی است که این اداره نیز، همین سیاست را در استان اجرا می‌کند.

احمدی منفرد با اشاره به فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی افزود: اکثر مراکز فرهنگی قرآنی با حضور در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اقدام به برگزاری برنامه‌های قرآنی از قبیل ختم قرآن کریم، مسابقات و آموزش‌های قرآنی کردند.

وی ادامه داد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی فعالیت در فضای مجازی، مراکز فرهنگی و قرآنی نیز احساس تکلیف کردند با راه‌اندازی گروه‌ها و کانال و صفحات مختلف در شبکه‌های اجتماعی از قبیل ایتا، سروش، واتساپ، اینستاگرام و … سعی در جریان سازی فعالیت‌های قرآنی در شبکه‌های اجتماعی دارند.

رئیس اداره امور قرآنی تصریح کرد: با رصد انجام توسط کارشناسان قرآنی شهرستان‌ها تاکنون بیش از ۳۰۰ گروه مختلف شناسایی شده که در ماه مبارک رمضان مشغول به فعالیت‌های قرآنی هستند که قطعاً آمار بیش از این است زیرا آمار شبکه‌های اجتماعی به طور دقیق قابل احصا نیست.

احمدی منفرد با اشاره نقش تأثیرگذار فضای مجازی گفت: فضای مجازی امروز نقش تأثیرگذاری در سبک زندگی مردم دارد و به عنوان مثال در یک گروه ترتیل خوانی در شهر چغادک بیش از ۵۵۰ نفر حضور فعال دارند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر از جمله برنامه‌های که در شبکه اجتماعی توسط مراکز قرآنی برگزار می‌شود می‌توان به مسابقات تفسیر، قرائت، حفظ، اذان، معلومات قرآن کریم آموزش‌های تفسیر قرآن کریم، آموزش روخوانی تجوید، صوت و لحن، برگزاری جلسات ترتیل خوانی ذکر کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1423763
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.