احمد آخوندی روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: با وجود برخی بازتاب‌های منفی نسبت به افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا اما نباید این واقعیت انکار ناپذیر را  نادیده گرفت که بیماریابی یکی از سطح‌های پیشگیری است.

وی اضافه کرد:  تعداد ۳۳۷ نفر به صورت سرپایی با علایم بیماری حاد تنفسی به مراکز خدمات جامع سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر مراجعه کرده‌اند که مطابق پروتکل‌های بهداشتی با انجام آزمایش‌ها و اسکن از ریه از سوی پزشکان معاینه و ویزیت شدند.

آخوندی بیان کرد: یکی از راه‌های تشخیص به موقع بیماری‌ها از جمله ویروس کووید ۱۹ توجه به اولین علایم پس از ظهور بیماری است که غربالگری یکی از موثرترین ابزارها دراین بخش است.

وی اضافه کرد: با تلاش شبانه روزی تمام بهورزان و مراقبان سلامت بیش از 98 درصد از مردم شهرستان دیر از لحاظ ویروس کووید 19 در مرحله نخست غربالگری شدند.

آخوندی با اشاره به اجرای مرحله دوم طرح غربالگری کووید ۱۹ گفت: مردم در این مرحله همانند مرحله نخست با مراجعه به سایت اینترنتی سلامت می‌توانند فرم مخصوص خوداظهاری در مورد علائم بیماری را تکمیل کنند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر اضافه کرد: از همه همشهریان تقاضا می‌شود همانند مرحله نخست غربالگری، پاسخگوی تماس‌ با تلفن ۴۰۳۰  همکاران  مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت باشند.

آخوندی با اشاره به راه‌اندازی مرکز بیماریابی و نمونه‌گیری کووید۱۹ در شهرستان دیر گفت: مرکز بیماریابی و نمونه‌گیری کووید۱۹ در شهرهای دیر و بردخون با تجهیزات کامل و کیت آزمایشگاهی از همان ابتدای اعلام وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی در مراکز ۱۶ و ۲۴ ساعته راه‌اندازی شد و آماده ارایه خدمات و نمونه‌گیری از موارد ارجاعی از پزشکان است.

وی با تاکید بر نقش موثر مردم در کنترل ویروس کرونا گفت: تنها عاملی که می‌تواند مانع از شیوع بیشتر ویروس کرونا در سطح جامعه شود رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.