احمد آخوندی روز پنجشنبه در بازدید از پروژه‌های عمرانی حوزه سلامت در روستای الی شمالی شهرستان دیر گفت: در دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی در حوزه بهداشت روستاها صورت گرفت و  خانه‌های بهداشت تقویت شدند و شاخص‌های سلامت ارتقا بافته است.
وی افزود : عملیات اجرایی هفت باب خانه بهداشت در روستاهای آبکش، مغدان، سرمستان، لمیدان پایینی، جبرانی و شهنیا پایان یافته و خانه بهداشت الی شمالی در جریان است و طبق برنامه ریزی انجام شده انتظار می‌رود امسال به بهره‌برداری برسد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر بیان کرد: بطور معمول در مناطقی که سواد سلامت به اندازه کافی نیست تقاضای خدمات سلامت نیز کم است اما با استقرار خانه بهداشت در مناطق روستایی و فعالیت بسیار خوب بهورزان سواد سلامت در مناطق روستایی افزایش یافته که در نتیجه آن، استقبال برای دریافت خدمات سلامت نیز زیاد شده‌است.
وی گفت: در زمینه زیرساخت‌های بهداشت و درمان به نقطه مطلوبی رسیده‌ایم و بالای ۹۰ درصد ساختمان‌های مراکز و خانه‌های بهداشت شهرستان نوسازی شده‌است.
آخوندی افزود: علاوه بر پازسازی و نوسازی خانه‌های بهداشت، تمامی تجهیزات مورد نیاز خانه‌های بهداشت اعم از اداری، زیستی و فنی طبق استاندارد وزارت‌خانه خریداری و تامین شده‌است و به صورت روتین نیز وضعیت آنها مورد سنجش و بازدید قرار می‌گیرد .
وی یادآور شد : بیش از ۱۲ هزار نفر در مناطق روستایی شهرستان دیر ساکن هستند که خدمات بهداشتی خود را از خانه‌های بهداشت دریافت می‌کنند .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.