بازار تجاری گناوه بر اساس تصمیم جلسه ستاد مقابله با کرونا این شهرستان که روز گذشته باحضور معتمدین و نمایندگان بازارایان در فرمانداری تشکیل شد اجازه بازگشایی با رعایت پروتکل های بهداشتی را دریافت کرد.

بندرگناوه به عنوان یکی از مبادی ورودی اصلی کشور به جهان خارج و محل تجمع انبوه  هم میهنان بویژه در تعطیلات نوروز بشمار می‌آید که بازار تجاری آن به عنوان کانون و یکی از آسیب پذترین نقاط برای شیوع ویروس کرونا شناخته می‌شد،

و بازاریان  با تعطیل کردن مغازه‌های خود سهمی مهم درپیشگیری از شیوع این بیماری دراستان بوشهر ایفا کردند.

کسبه و بازاریان تجاری گناوه که تعطیلات نوروز بهترین برهه زمانی برای درآمدزایی و امرار معاش آنان بود از مادیات و منافع شخصی خود گذشتند و با تعطیلی مغازه‌ها حس نوع‌دوستی خود را در این برهه که سلامت مردم به خطر افتاده به نمایش گذاشتند و این حرکت الگویی برای دیگر بازارهای کشور شد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان گناوه  گفت: براساس مصوبه این اتاق، تعطیلی بازار تجاری و قدیم این بندر برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی  از ۶ اسفند ۹۸ آغاز  و تا ۳۰ فروردین ماه امسال ادامه یافت.

سیدفخرالدین حسینی افزود: بنا به درخواست کسبه جهت بازگشایی واحدهای صنفی خود نشستی در فرمانداری باحضور معتمدین، روسای اتحادیه‌ها و ستاد مقابله با کرونا  برگزار و مصوب شد از روز یکشنبه ۳۱ فروردین از ساعت ۸ تا ۱۴ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را از سرگیرند.

وی با تقدیر از همکاری و مشارکت بازاریان در مقابله با ویروس کرونا ، گفت:بازاریان این بندر از بدو شیوع ویروس کرونا با تعطیلی مغازه‌های خود در بهترین فرصت درآمدزایی اقدامی ارزشمند در حفظ سلامت خود، همشهریان و هموطنان کردند و الگویی برای دیگر نقاط کشور شدند.

بازار تجاری گناوه از معروف ترین بازار کشور در استان بوشهر دارای بیش از ۴ هزار مغازه فعال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.