پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی امروز و فردا ناپایداری‌های موقت جوی غالباً در مناطق شرقی و جنوبی استان تداوم خواهد داشت.

وی بیان کرد: طی این مدت در این مناطق در برخی ساعت با افزایش پوشش ابر وقوع بارش پراکنده باران، گاهی رگبار پراکنده باران و رعدوبرق و وزش تندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: همچنین طی این مدت احتمال وقوع صاعقه و بارش تگرگ نیز در مناطق مستعد دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: خلیج فارس و سواحل استان بویژه سواحل جنوبی به سبب وزش تندباد لحظه‌ای طی این مدت متلاطم است.

مساعدی افزود: برای ساعات آینده آسمان قسمتی تا نیمه ابری همراه با وزش باد و احتمال گرد و خاک و در برخی نقاط عمدتاً نیمه جنوبی استان گاهی ابری همراه با رگبار پراکنده باران و رعدوبرق و وزش تندباد لحظه‌ای و در مناطق مستعد با احتمال ریزش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: جهت وزش باد در مناطق شمالی غالباً شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در مناطق جنوبی غالباً جنوب شرقی تا شمال شرقی با سرعت ۱۲ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت در هنگام وزش تندباد بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر تاکید کرد: ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی استان گاهی تا ۱۵۰ سانتیمتر و در هنگام وزش تندباد لحظه‌ای تا دو متر پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.