سید علی اکبر هاشمی روز سه‌شنبه در این ارتباط افزود: پس از اقدام بی وقفه کارکنان اداره بندر و دریانوردی کنگان در پاکسازی محوطه بندری و خروج بیش از ٢٠ تن گِل و لای ناشی از سیلاب سوم فروردین از امروز عملیات تخلیه و بارگیری در سال جدید آغاز شد.

وی بیان کرد: تاکنون هیچ خسارتی به اسکله و شناورها در اثر سیل گزارش نشده‌است و فعالیت بندر در سال جهش تولید همانند گذشته ادامه دارد.

هاشمی یادآور شد: گل و لای باقیمانده از سیل روز سوم فروردین‌ماه جاری در محوطه‌های عملیاتی و اداری این بندر ظرف کمتر از ۱۰ ساعت پاکسازی شد.
هاشمی ادامه داد: شدت باران به حدی بود که در ۳۰ دقیقه ۱۲۰ میلیمتر باران بارید که به دلیل شدت زیاد و جاری شدن آب در سطح معابر ناگهان حجم زیادی از گل و لای وارد شهر شد و با توجه به قرار گرفتن ۲ رودخانه فصلی در اطراف محوطه بندری و مسدود شدن آن آب سرریز به محوطه اداری و عملیاتی بندر کنگان وارد شد.
هاشمی ادامه داد: از همان ساعت‎های اولیه تمامی کارکنان برای بررسی اولیه وارد محوطه شدند که حدود ساعت ۱۳ پاکسازی ساختمان، محوطه، درخروج و انبار اداره بندر کنگان آغاز شد.
وی یادآور شد: هم‌اکنون روند عادی فعالیت‌ها در بندر کنگان از سرگرفته شده و مانعی فراروی آن وجود ندارد.

شهرستان کنگان در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است، سوم فروردین ماه جاری بارندگی شدید سبب طغیان رودخانه‌های فصلی و جاری شدن سیلاب شد و علاوه بر جان باختن سه تن بر اثر سیل به تاسیسات زیربنایی، منازل، دام‌ها و خودروهای مردم این منطقه نیز خسارت وارد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.