دکتر سعید کشمیری روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: براین اساس شمار بیماران دارای ویروس کرونا در استان بوشهر تا روز شنبه دوم فروردین همان ۵۵ نفر است.

وی یادآور شد: از مجموع بیماران دارای ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر تاکنون ۴۶ نفر از آنان با حال عمومی خوب ترخیص شده و در قرنطینه خانگی به سر می‌برند و پنج نفر دیگر نیز در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی خود بستری هستند.

کشمیری بیان کرد: تا امروز ۷۰ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خطاب به مردم  گفت: ممکن است ناقل ویروس کرونا باشید بنابراین در خانه بمانید و با سفر کردن‌های غیرضروری سفیر مرگ و بیماری برای هموطنان خود نباشید.

وی اضافه کرد: بیماری کرونا و مشکلات ناشی از انتقال آن را در میان دیگران جدی بگیرید و  شرایط کنونی زمان مناسبی برای بستن چمدان‌ها و سفر به مناطق دیگر نیست.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با اشاره به اینکه مهم‌ترین کمک مردم به حوزه سلامت در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی است، گفت: مردم تردد نکنند، در خانه بمانند و سفر نکنند، دور همی نروند و مهمان دعوت نکنند، توصیه‌های بهداشتی را رعایت و در صورت علامت‌دار شدن به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه و نسبت به قطع زنجیره اقدام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: در تجمع نگرانی‌هایی وجود دارد، تجمع موجب شعله‌ور شدن کرونا است و اگر این بیماری گسترش پیدا کنند ممکن است قابل جبران نباشد.

کشمیری افزود: هم‌وطنان با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir در طرح غربالگری الکترونیکی تشخیص کرونا شرکت کنند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری، شناسایی و مراقبت افراد جامعه در مقابل بیماری کرونا، خواهشمندم نظام سلامت کشور را همراهی کرده و با ورود اطلاعات صحیح در مسیر شکست ویروس کرونا نقش اساسی داشته باشید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.