نورالدین امیری دوشنبه شب در جمع خبرنگاران افزود: این بررسی‏‌ها به جایی رسید که شماری از کارکنان کنونی و سابق  شهرداری مورد تحقیق و بازجویی قرار گرفتند.

وی بیان کرد: با این وجود اکنون پرونده در مرحله تحقیقات است و تا دادگاهی نشدن پرونده انصاف حکم می‎کند قضاوتی در این زمینه صورت نگیرد.

شهردار بوشهر گفت: تاکنون یک سری پرونده‎ها بررسی شده و تحقیقاتی از مدیران سابق، من به عنوان شهردار و مردم شده که همه در جهت صیانت از حق و حقوق مردم است.

امیری ادامه داد: کرونا به نوعی در تعیین وضعیت این پرونده نیز دخیل شده ولی با این وجود انتظار است با تداوم روند قانونی امیدواریم ظلم به کسی صورت نگیرد.

وی گفت: بدون شک با درایت و رافت اسلامی موجود در سیستم نظام اتفاقات خوبی خواهد افتاد و به کسی ظلمی نخواهد شد تا هر کسی صاحب حق است به حقش برسد.

دادستان عمومی و انقلاب بوشهر پیش از این در گفت و گو با ایرنا گفته بود: هشت نفر از کارکنان شهرداری بندر بوشهر  به اتهام اختلاس حسب دستور قضایی توسط اداره کل اطلاعات این استان دستگیر شدند. 

علی حسن پور افزود: بیشتر افراد دستگیر شده از مسئولان و کارشناسان امور مالی شهرداری بوشهر هستند که در طول دوره مسوولیتی و خدمتی خود متهم به اختلاس شده اند.

وی یادآورشد: پرونده اتهامی افراد دستگیر شده در مرحله مقدمات تحقیقاتی قرار دارد.

دادستان عمومی و انقلاب بوشهر اظهارداشت: این پرونده در شعبه هفتم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در حال رسیدگی است.
حسن پور گفت: مبلغ اتهامی و مدت زمان اختلاس هنوز مشخص نیست.

شهردار بوشهر در ارتباط با طرح سوال شورای بوشهر از شهردار نیز اظهارداشت: پیش از این به من به عنوان شهردار پیشنهاد شد که آیا قادر به تداوم فعالیت در این سمت هستم یا نه که پاسخم برای ادامه همکاری مثبت بود.

امیری اظهار داشت: این موضوع پیش درآمدی بود تا طرح سوال از شهردار به فاز اجرا وارد شود و خودم نیز این سوال را یک فرصت می‌دانم و با طرح سوال فرصت خوبی برای شهردار فراهم شد تا ناگفته‎ها و درد دل‏‌های خود را بیان کنم.

وی افزود: در موضوع سوال تاکید بر علنی برگزار شدن آن داشتیم چرا که چیزی برای پنهان کردن از مردم ندارم.

امیری ادامه داد: با احترام به جایگاه شورای شهر سوال‌ها را پاسخ دادم ولی هیات منصفه را مردم می‌گذارم و برای آینده نیز دوست دارم با انتشار مجموعه‎ای علاوه بر آوردن خاطراتم، تجربیات دوران شهردار بودنم را بیان کنم.

شهردار بوشهر گفت: آن چیزی که باعث شد کناره‎گیری نکنم دلیل اصلی آن کرونا بود چون اکنون شرایط روز جامعه خیلی متفاوت است.

وی اظهار کرد: وقتی ‎شرایط کنونی شهر را بررسی کردم دیدم در اوضاع احوال کرونایی باید بمانم و پمپ‌های ضدعفونی شهر را تا ساعت‎های اولیه بامداد تنظیم کنیم و با این حال در چنین شرایطی رفتنم از شهرداری صحیح نبود و در صورت رفتن نیز خود را نمی‎بخشیدم.

وی یادآور شد: اعتبار امسال شهرداری بوشهر ۲۱۲ میلیارد تومان است که تاکنون ۲۱۰ میلیارد تومان آن محقق شده و تخصیص یافته که ۱۵۳ میلیارد و ۸۰۰ تومان آن از محل اعتبارات شهرداری بوشهر از محل ارزش افزوده تامین شده است.

شهردار بوشهر عنوان کرد: باتوجه به اینکه در سال گذشته ۱۵۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل مالیات بر ارزش‌افزوده، تامین بودجه شده  برای سال آینده روی این بند بودجه و مطالبات شهرداری حساب ویژه‌ای باز شده است.

وی یادآور شد: دراین‌ بین بودجه آلایندگی نیز می‌تواند بر توازن بودجه ۲۹۹ میلیارد تومانی سال ۹۹ موثر واقع شود.

امیری در ارتباط با اولویت شهرداری بوشهر برای سال ۹۹ اظهارداشت: اولویت اصلی اتمام طرح‏‌های نیمه تمام و بویژه پروژه‌‏های زیرساختی مانند آسفالت و کانال دفع آب‎های سطحی است. 

امیری بیان کرد: امسال ۲۰ میلیارد تومان برای آسفالت معابر و کوچه‌ها تخصیص یافته و برای احداث خانه خدمات اجتماعی، احداث فرهنگ‌سرا و بهسازی بازار قدیم و کانال دفع آب‌های سطحی در جاده نیروگاه در اعتبارات سال آینده اعتباراتی مصوب شده است.

شهردار بوشهر افزود: احداث فرهنگ‌سرا محله خواجه‌ها نیز امسال به مناقصه رفت و پیمانکار نیز انتخاب شد که به دلیل افزایش قیمت‌ها پروژه از سوی پیمانکار مشمول ماده ۴۸ شد و اکنون تلاش برای بازگرداندن پیمانکار در حال انجام است.

وی یادآور شد: در سال جاری نیز برای احداث گذر سرتل–تنگک بخش بودجه استانی آن تخصیص پیدا نکرد و چون  اعتبار موجود برای آن کمتر از ۳۰ درصد بود از لحاظ قانون امکان آغاز پروژه وجود نداشت.

امیری افزود: تاکنون ۱۴ میلیارد تومان به تیم شاهین شهرداری بوشهر پرداخت شده و مدیریت این تیم از لحاظ پرداختی نسبت به تیم‌های دیگر  لیگ‌برتری خوش پرداخت‌تر ظاهر شده است.

شهردار بوشهر در ارتباط با پروژه چرخ و فلک بوشهر نیز گفت: این پروژه تقریبا کامل شده و تنها موتورهای آن باقی مانده که هزینه زیادی نداشته و خریداری شده است.

وی بیان کرد: در ارتباط با این پروژه تاکنون هیچ قولی ندادم و تنها اظهارات پیمانکار را به مردم گفتم.

امیری اظهار داشت: برای پروژه چرخ و فلک مشکل این بود که پیمانکار بخش اعظم پولش را گرفته بود به طوری که ۸۰ درصد مبلغ به عنوان پیش پرداخت دریافت کرده و این طور نبود که بر اساس پیشرفت فیزیکی به وی پرداخت شود.

وی گفت: بنا این بود که شب عید چرخ‌ و فلک را تحویل بدهد اما با اوضاع کنونی فکر می‌کنم که این کار ممکن نیست.

امیری ادامه داد: استاندارد نیز اعلام کرده که پس از آماده سازی و تحویل، این چرخ و فلک باید بین سه تا چهار روز با کیسه‌های شنی مخصوص برابر وزن افراد بچرخد و بعد زیر بار برود.

وی اضافه کرد: اداره کل استاندارد به واسطه اینکه پروژه چرخ و فلک با جان مردم سر و کار دارد آن را گام به گام مورد بررسی قرار می‌دهد که یک اتفاق مهم و مثبت است.

شهردار بوشهر ادامه داد: پارک لیان نیز یکی از پروژه های خوب محلات جنوبی است که اکنون با اعتبارات استانی آماده شده و مردم آن را افتتاح کردند ولی  به دلیل رویدادهایی چون انتخابات و بعد از آن نیز شیوع بیماری کرونا افتتاح رسمی آن تاکنون انجام نشده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.