فرج اله شکوهی پور روز چهارشنبه در این رابطه افزود: با نفوذ موج‌های ناپایدار ناشی از ورود سامانه بارشی به جنوب غرب کشور فعالیت این سامانه  از جمعه (۲۳ اسفند) آغاز و تا روزهای شنبه و یکشنبه تداوم دارد.

وی بیان کرد: بر این اساس، باد شدید از ظهر جمعه ابتدا بر روی دریا و به تدریج در روزهای شنبه و یکشنبه در سواحل استان وزیدن می‌گیرد و در همین مدت بارش پراکنده باران گاهی همراه با رگبار پراکنده به همراه رعدوبرق نیز رخ می‌دهد.

شکوهی پور با اشاره به افزایش نسبی دمای هوا از جمعه تا یکشنبه، بیان کرد: پیش بینی می‌شود در زمان فعالیت سامانه، ارتفاع موج دریا در برخی از ساعت‌ها تا بیش از ۲ متر افزایش می‌یابد، بنابراین باید از ترددهای دریایی به ویژه تردد شناورهای کوچک، تفریحی و مسافری خودداری شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: به علت بهاری بودن بارش‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی دور از انتظار نیست.

شکوهی پور ادامه داد: با وقوع گردوخاک در این مدت، احتمال کاهش موقت دید افقی و اختلال در پروازهای ورودی و خروجی وجود دارد.

وی اظهار کرد: در همین حال بنابر اعلام هواشناسی استان بوشهر، امروز و فردا شرایط جوی و دریایی به نسبت آرامی در استان حاکم است و در این مدت غبار محلی، در برخی مناطق مه صبحگاهی، کاهش دید افقی و در ساعت‌هایی افزایش ابر رخ می‌دهد.

شکوهی پور ادامه داد: جهت وزش باد تا پیش از ظهر فردا، متغیر با سرعت هشت تا ۳۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول ۰۳:۲۵، مد اول دریا ۰۹:۲۵، جزر دوم ساعت ۱۵:۳۶، مد دوم دریا ساعت ۲۱:۳۳ خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.