رئیس مجمع سازمان‌های مردم نهاد استان بوشهر روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: این دبیرخانه یاد شده با حمایت فرماندار دشتستان، ریاست شبکه بهداشت دشتستان و معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر آغاز بکار کرده است. 

سعید اسماعیلی افزود: دبیرخانه سازمان‌های مردم نهاد استان بوشهر برای مبارزه با کرونا برنامه‌هایی را برای اقدام عملی تعریف و تصویب کرده است.

وی ادامه داد: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به ایجاد خط تولید ماسک و ایجاد خط تولید مایع ضد عفونی کننده برای توزیع در شهرستان‌ها در بین قشرهای کم برخوردار، محروم و بی بضاعت با توان مالی پایین اشاره کرد.

اسماعیلی ادامه داد: طراحی و انتشار بسته‌ محتوای فرهنگی (شامل انیمیشن، کاریکاتور، پوستر، فایل‌های صوتی ،پیام های آموزشی)، برگزاری جشنواره‌های مجازی ورزشی، کتابخوانی با پیام پویش "من در خانه می‌مانم تا شکست کرونا"، مسابقه‌ عکاسی با موضوع پدر به مناسبت زادروز امیر المومنان، مسابقه‌ نقاشی کودکان با موضوع شکست کرونا، مسابقه ایده یابی، مسابقه بهترین های رعایت خود ایمنی از میان اصناف و ایجاد کانال هر خانه یک باشگاه خنده از برنامه‌های ستاد سمن‌های بوشهر با هدف مبارزه با کرونا است.

وی ادامه داد: توزیع بسته‌ مواد پروتئینی و ویتامینه برای خانواده‌های در معرض خطر و تلاش برای تهیه‌ ماسک ام.۹۵ برای کادر درمان و بیماران مبتلا در بیمارستان‌های استان از برنامه‌های تعریف شده برای مبارزه با کرونا در استان بوشهر است.

اسماعلی گفت: در شرایط کنونی جامعه و همه‌گیر شدن ویروس کرونا در جهان و به دنبال آن کشور سازمان‌های مردم‌نهاد همچون گذشته در شرایط خاص و سخت احساس مسئولیت کرده و برای کمک به بهبود اوضاع به میدان آمدند تا بتوانند در کنار مردم و دولت گامی موثر بردارند. 

وی یادآور شد: به طور قطع تا پایان این بحران سازمان‌های مردم نهاد استان با تمام ظرفیت و توان خود در خدمت شهروندان و جامعه پزشکی خواهند بود.

رئیس مجمع سازمان‌های مردم نهاد استان بوشهر افزود: امید است مردم خوب و صبور کشور عزیزمان که در روزهای سخت انقلاب، دفاع مقدس، بحران های طبیعی و غیره با دستان خالی اما همتی بلند در برابر مشکلات ایستادگی کردند امروز نیز با صبر، درایت و رعایت محدودیت‌های اعلام شده از سوی مراجع رسمی در مورد شرکت نکردن در اجتماع‌های مختلف و رعایت نکات بهداشتی با کمترین خسارت جانی برگ افتخار دیگری بر لوح پر افتخار سرزمین‌مان در گذر از این شرایط به یادگار گذاشته شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.