به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم گراوند بعدازظهر چهارشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان بوشهر اظهار داشت: توسعه شیلات و پروژه‌های این بخش، نیازمند تأمین انرژی برق است که اداره کل شیلات با همکاری شرکت برق نهایت پیگیری برای تکمیل طرح‌های شیلاتی و تأمین برق آن‌ها را انجام دهند.

وی بر پیگیری برای تسریع اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی افزود: اگر مصوبات روی کاغذ باقی بماند هیچ اتفاقی نمی‌افتد و نتیجه‌بخش نخواهد بود.

استاندار بوشهر تأکید کرد: برای اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، سازمان برنامه و بودجه هماهنگی لازم را با حوزه اقتصادی استانداری داشته باشد.

وی با تأکید برافزایش طرح‌های گردشگری دریایی در استان گفت: استان بوشهر در عرصه گردشگری دریایی ظرفیت‌های بسیار مهمی دارد اما از این امکانات استفاده خوبی نشده است.

گراوند اظهار داشت: یکی از مشکلات حوزه گردشگری استان، موضوع امکانات اقامتی است که اداره کل میراث فرهنگی باید برای تکمیل طرح‌های اقامتی استان اقدام بیشتری انجام دهد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان نیازمند پیگیری جدی برای تکمیل است، خاطرنشان کرد: یکی از بخش‌های مهم در حوزه پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، گردشگری است که باید با جدیت مورد پیگیری قرار گیرد.

گراوند با تأکید بر ایجاد زیرساخت‌های اقامتی در دهکده‌های گردشگری استان افزود: با توجه به مشکلات استان در زمینه اماکن اقامتی، ایجاد سوئیت در دهکده‌های گردشگری استان باید موردتوجه ویژه قرار گیرد، به‌طور مثال در پارک لیان این ظرفیت وجود دارد که سوییت‌های اقامتی احداث شود.

استاندار بوشهر یکی از ظرفیت‌های استان را گردشگری دریایی و ساحلی دانست و تأکید کرد: استان بوشهر در عرصه گردشگری دریایی ظرفیت‌های بسیاری دارد اما از این امکانات استفاده خوبی نشده است.

وی، حوزه دریا را نقطه عطف توسعه استان در زمینه گردشگری دانست و بیان کرد: در این راستا باید طرح‌ها و پروژه‌های گردشگری با جدیت از سوی دستگاه‌های ذیربط مورد پیگیری قرار گیرد.

استاندار بوشهر به اهمیت پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان در حوزه آب اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان طرح آبیاری و زهکشی در سد رئیس‌علی دلواری است لذا توجیهات لازم برای تخصیص اعتبار این پروژه با هماهنگی شرکت آب منطقه‌ای و سازمان برنامه و بودجه صورت گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1357777
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.