مهدی زارعی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این اردو از یک اسفندماه امسال تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده در آب‌های بوشهر برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: هدف از برگزاری این اردو متشکل از سه ملی پوش مرد و سه زن و یک مربی کسب آمادگی برای مسابقات آسیایی تایلند و سهیمه المپیک است.

زارعی ادامه داد: دلیل اصلی انتخاب بوشهر برای اردوی پایانی نیز مشابهت شرایط آب و هوایی استان با تایلند محل برگزاری مسابقات است و بلافاصله بعد از اتمام اردوی قایقرانان راهی مسابقات آسیایی تایلند خواهند شد.

وی اظهار داشت: اردوی تیم ملی قایقرانی بانوان در رشته‎های کایاک و کانو کانادایی که از پنجم بهمن ماه آغاز شده بود روز گذشته پایان یافت.

زارعی یادآور شد: این اردوی سه هفته‌ای ۲ هفته آن در بندر امام حسن و هفته پایانی به میزبانی سایت قایقرانی دهکده گردشگری بوشهر برگزار شد.

وی ادامه داد: با وجود زیرساخت‌های مناسب در رشته آبی و ساحلی، استان بوشهر از ظرفیت قابل توجهی برای میزبان مسابقات بین‌المللی برخوردار است.

زارعی ادامه داد: ورزش‌های آبی در استان بوشهر در چند سال گذشته رشد قابل توجهی پیدا کرده که بخشی از آن در سایه میزبانی اردوهای تیم ملی محقق شده‌است.

وی اظهار داشت: دوره مربیگری رشته کایت بردینگ نیز برای نخستین بار در کشور به میزبانی بوشهر برگزار می‌شود.

زارعی یادآور شد: با توجه به اینکه رشته کایت بردینگ توسط روس‌های شاغل در نیروگاه اتمی بوشهر وارد کشور شده‌است این استان به نوعی آغازگر این رشته مفرح ورزشی محسوب می‌شود.

وی گفت: رشته کایت بردینگ از سال ۲۰۲۴ جزو رشته‌های المپیکی می‌شود از این رو از هم اکنون سرمایه‌گذاری ویژه‌ای روی این رشته آغاز شده‌است.

سرمربی تیم ملی قایقرانی بانوانگفت: تیم ملی قایقرانی کایاک و کانو کانادایی بانوان برای مسابقات آسیایی تایلند و کسب سهمیه المپیک آماده می‌شود.

مهسا مجلی افزود: آخرین مرحله اردوی تیم ملی نیز اسفندماه سال جاری در دریاچه مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: با توجه به امکانات و هوای خوب استان بوشهر در ماه‎های آینده نیز اردوهایی از تیم‌‏های ملی در بوشهر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.