به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی عصر دوشنبه در جمع کارکنان تبلیغات اسلامی بوشهر اظهار داشت: ۲۲ بهمن نماد عزت و سربلندی ملت در برابر ظلم و بی‌عدالتی است و تبعیت از دژ مستحکم و الهی ولایت تنها عامل ادامه راه پر افتخار انقلاب اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر ادامه داد: عوامل متعددی عامل شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند؛ لیکن سه عامل از همه مؤثرتر بود. اولین عامل خدامحوری و معنویت است که اساس نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می‌رود و مهمترین رکن پیروزی انقلاب اسلامی بود، زیرا حکومتی غیر از حاکمیت الله نمی‌توانست با این شدت و سرعت به پیروزی برسد.

وی ابراز داشت: عامل دوم وجود رهبری الهی به‌عنوان رهبر نهضت اسلامی است، شخصیتی همچون رهبر کبیر انقلاب اسلامی از امام خمینی که در سراسر زندگی مسیری را جز رضای خداوند نپیمود و با درایت و دوراندیشی و درس گرفتن از خاندان رسالت به‌ویژه سیدالشهدا پرچم اسلام را در این عصر برافراشت و با توکل بر خدا و شجاعت توانست نهضتش را به پیروزی برساند و نظام اسلامی را تشکیل دهد که امروز نه تنها برای ایران اسلامی، بلکه برای جهان اسلام الگوی بارزی است.

حجت‌الاسلام سروستانی افزود: آن‌چه که باعث شد کشتی انقلاب با موفقیت در طول چهل و یک سال گذشته مسیر خود را ادامه دهد، وجود رهبران شجاع، دلیر و معنوی همچون امام راحل و مقام عظمای ولایت و رهبری بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر ادامه داد: با تدبیر و هدایت این دو رهبر الهی، انقلاب اسلامی به موفقیت‌های گسترده و ارزشمندی دست یافته است و امروز برای ادامه راه انقلاب جز تبعیت از دژ مستحکم و الهی ولایت هیچ راهی وجود ندارد و هر راهی و هر محوری غیر از محور ولایت باطل است و انسان را به رستگاری هدایت نمی‌کند.

وی با اشاره به لزوم حضور باشکوه آحاد جامعه در همه عرصه‌ها و به‌ویژه راهپیمایی ۲۲ بهمن افزود: تنها راه نجات ولایت است و باید همواره هوشیار باشیم و از این دژ محکم حمایت بکنیم و حفظ وحدت در جامعه و سربلندی نظام اسلامی به‌عنوان یک اصل است که امروز باید به آن توجه کنیم.

حجت‌الاسلام سروستانی سومین محور پیروزی انقلاب اسلامی را نقش مردم عنوان کرد و گفت: از آن جایی که نهضت برای خدا بنا نهاده شد و در رأس آن حاکمیت دینی قرار داشت، مردم به صحنه آمدند و لبیک‌گوی امام شده و با تمام توان از آغاز نهضت که حدوداً از قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ آغاز و تا پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در روز ۲۲ بهمن اتفاق افتاد، و تا به امروز از آن حمایت همه جانبه کردند.

وی ضمن گرامیداشت شهادت سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی ابراز داشت: این فرمانده شجاع، شخصیتی است که به‌عنوان مالک اشتر زمان و فرمانده ارشد جبهه مقاومت در مقابل دشمنان بشریت و جریان‌ها و نحله‌های انحرافی و جریانات تکفیری که توسط استکبار جهانی و صهیونیسم در منطقه شکل گرفت، در دفاع از مظلومان مبارزه جانانه‌ای داشت و توسط شقی‌ترین آحاد بشر به شهادت رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1350950
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.