به گزارش ایرنا محمد عبداللهی روز شنبه در همایش نقش انقلاب اسلامی در تقریب مذاهب اسلامی در کنگان استان بوشهر افزود: تقریب مذاهب یک ساختار مبنایی است و وحدت امت اسلام می‌تواند موجب شکست دشمن شود. وی با اشاره به توطئه خطرناک جنگ بین مسلمانان گفت: در جریان وحشیانه داعش به عنوان دست نشانده دشمن و تحت عنوان حکومت اسلامی بیش از ۶۷۰ هزار نفر در عراق و سوریه کشته شدند که بخشی از این جمعیت زنان و کودکان بودند.

عبداللهی ادامه داد: دشمن تحت عناوین داعش، طالبان، جریانات تکفیری و مانند آن بدنبال بد جلوه دادن دین مبین اسلام است تا مانع گرایش غرب به دین رحمت و مودت شود.

وی بیان کرد: بسیاری از جنایت‌های طول تاریخ با مکر دشمن انجام و عامل اجرایی این توطئه خود مسلمانان بوده‌اند که این مهم ناشی از برداشت نامناسب از مفهوم اسلام و تفسیر به رای آیات و روایات براساس فهم و منافع شخصی است.

استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران تاکید کرد: راه برون رفت امت اسلامی از مشکلات و پیروزی بر دشمن بازگشت به اسلام ناب، قرآن و سیره نبوی است.

عبداللهی با اشاره به نقش امام راحل و دیگر علمای اسلامی در وحدت گفت: انقلاب اسلامی ایران، امام (ره) و شخصیت‌های بزرگ شیعی و سنی طلایه‌داران وحدت هستند و نقشی بی بدیل در اتحاد امت اسلامی داشته‌اند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام بزرگوار و خلف صالح ایشان، خاستگاه وحدت امت اسلامی و الگویی برای همه ملت‌ها و کشورهای اسلامی است.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران یادآور شد: انقلاب اسلامی با ارائه تز وحدت امت اسلامی و تلاش برای تحقق این مهم توانسته هیمنه استعمار را در هم بشکند و در برابر تمدن غرب به محوریت آمریکا، تمدن شرق بر مبنای اسلام را توسط انقلاب اسلامی بنا نهد.

امام جمعه کنگان گفت: وحدت کلمه از اصول اصلی و رمز ماندگاری و پایداری انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام محمود محمودی افزود: آنچه نظام ما را پویا و ماندگار کرده‌است همین وحدت، اتحاد و همدلی است.

وی بیان کرد: دشمن گاهی در قالب جبهه تکفیری، داعش، النصره و جریاناتی از این دست تمام تلاش خود را برای خدشه دار کردن وحدت امت اسلامی بکار گرفته‌است که باید مراقب این توطئه‌های شوم بود.

محمودی گفت: تاثیرگذاری بالا در تقریب مذاهب اسلامی از افتخارات انقلاب اسلامی ایران است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.