سردار رضا مازندرانی جمعه شب در یادواره شهدای محله نوروزآباد بندرگناوه افزود: هر شهید بطور متوسط سه بار راه را برای ما نشان داده و تاکید بر پیروی از ولایت فقیه کرده‌است.

وی اضافه کرد: مردم شهیدپرور ایران بعد از ۳۰ سال از پایان جنگ تحمیلی یاد و نام شهدا را زنده نگه می‌دارند و باید بر آنان درود فرستاد.

مازندرانی بیان کرد: شهدا امروز بر رفتار و اعمال ما نظارت می‌کنند و  یاری رسان انقلاب هستند.

معاون هماهنگ کننده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) افزود: معتقدیم همانگونه که مقام معظم رهبری از روح شهید سلیمانی تشکر کردند و فرمودند  بزرگترین بدرقه تاریخی باحضور ۲۵ میلیون در آیین تشییع این شهید سردار  رقم خورد  نشانگر این است که شهدا زنده‌اند.

وی اظهارداشت: ما وامدار شهدا هستیم زیرا انقلاب را زنده و پایدار و پیروز و سربلند نگه داشته‌اند.

معاون هماهنگ کننده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) در بخش دیگری از سخنان خود  به نامه آیت الله شهید بهشتی که در سال ۱۳۵۹ به امام راحل نوشته بود اشاره کرد و گفت: شهید بهشتی در این نامه ۴۰ سال پیش به امام راحل نوشتند در کشور دو بینش و دیدگاه داریم و  نسبت به آنان رهنمود و راه حل پیدا کنید.

وی ادامه داد: شهید بهشتی در این نامه نوشتند که بینش اول اعتقاد دارد باید به خدا و اسلام و دین تکیه و توکل کرد و در مقابل دشمن با تمام قوا ایستاد اما  بینش دیگر اگرچه دلش همین را می‌خواهد اما چون همه مختصات لازم برای پیمودن راه دشوار را ندارد در عمل لغزان است.

مازندرانی با بیان اینکه این بینش‌ها از زمان خلقت بشر وجود داشته‌است، افزود:  در بینش دوم می‌بینیم مسلمان است و به وحی و اسلام اعتقاد دارد  اما لرزان است و به اسباب مادی و علل ظاهری نگاه می‌کند و نیم نگاهی به غرب و دیپلماسی دارد، سیطره و قدرت دشمن را می‌بیند و چه بسا که در مقابل آن تسلیم و  بیچاره شود.

معاون هماهنگ کننده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) گفت: در برهه کنونی اکثریت به دست یک بینش است که معتقدند در مقابل دشمن مثل شروع جنگ تحمیلی می‌توان ایستاد و جنگید اما  بینش دوم می‌گوید گیرم که شما در مقابل دشمن بایستید  اما چگونه با  تانک  و هواپیما و تجهیزات دشمن مقابله کنید.

وی گفت: اگر موفقیتی در ۴۰ سال انقلاب داریم حاصل بینش اول است و اگر عدم موفقیتی داشتیم حاصل بینش دوم است.

وی با بیان اینکه مردم شهیدپرور ایران اسلامی باید انتخاب کنند دنباله‌رو کدام بینش باشند و البته کردند، گفت: شهدا در مجالس و محافل ما حاضر و بر اعمال و کردار نظارت دارند و از محضر آنان سئوال می کنیم  ما در مقابل هجوم بیگانگان و  وسوسه‌های شیطان چه باید کنیم و را ه را برای ما نشان دهید.

در این آیین که به همت پایگاه مقاومت بسیج عمار یاسر، حوزه مقاومت بسیج نجف اشرف و سپاه انصارالحسین (ع) گناوه برگزار شد، مداحی و سرود اجراشد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر ۲۳۰ شهید تقدیم میهن و انقلاب کرده که ۲۳ شهید از محله نوروز آباد هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.