غلامرضا راز روز سه شنبه در آیین برگزاری ننستین دوره رقابت‌های آزاد مهارت کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در بوشهر افزود: فراگیران مهارت‌های فنی و حرفه‌ای ایران براساس استانداردهای روز دنیا درقالب رقابت‌های بین‌المللی و جهانی مهارت با کشورهای مطرح دنیا رقابت می‌کنند و مدال‌های طلا، نقره، برنز و دیپلم‌های افتخار را به خود اختصاص می‌دهند.

وی ادامه داد: کسب این افتخارها بیانگر این است که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ایران براساس استانداردهای جهانی و مهارتی دنیا ارائه می‌شود.

راز بیان کرد: در سال ۹۹، نوزدهمین دوره رقابت‌های ملی مهارت در کشور برگزار می‌شود و در مهر ماه امسال نیز تیم ملی مهارت ایران در رقابت‌های مهارت آسیایی ۲۰۲۰ ابوظبی حضور می‌یابند.

وی اضافه کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای آموزش‌های خود براساس استانداردهای بین‌المللی مهارت در بخش‌های دولتی و آزاد گواهینامه بین‌المللی ارائه می‌کند.

راز اظهار داشت: در کنار آموزش‌های مهارتی براساس استانداردها رقابت‌های جهانی مهارت، مسابقات آزاد و ملی مهارت  نیز برگزار می‌شود.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان بوشهر گفت: با توجه به فراخوان داده شده در گام نخست ۱۷۰ نفر از کارکنان وظیفه نیروهای مسلح مستقر در این استان در ۲ رشته مهارت جوش و برق ساختمان ثبت‌نام کردند.

عبدالمجید دراهکی افزود: با توجه به آزمون‌های برگزارشده در هر رشته ۳۰ نفر پذیرش و امروز باهم به رقابت می‌پردازند این رقابت‌ها تا ساعت ۱۴ ادامه و براساس نظر داوران افراد برگزیده انتخاب می‌شوند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر اضافه کرد: برگزاری این سطح از رقابت‌ها برای نخستین بار در کشور در استان بوشهر انجام شده‌است.

وی یادآور شد: در سال جاری چهار هزار و ۹۰۰ نفر از سربازان وظیفه در یگان‌های مختلف آموزشی در ۷۲ رشته آموزش‌ها و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا می‌گیرند که از این تعداد تاکنون برای ۲هزار و ۷۰۰ نفر گواهینامه مهارت صادر شده‌است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.