مسعود بصیری روز شنبه در نشست با رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان بوشهر افزود: در این مسیر ایرنا بعنوان خبرگزاری جمهوری اسلامی چون صدای جمهوری اسلامی ایران به حساب می‌آید باید در این زمینه پیشتاز باشد.

وی بیان کرد: مرز مطالبه‌گری با سیاه‌نمایی خیلی به هم نزدیک هستند و گاهی مطالبه‌گری با سیاه‌نمایی یا دروغ گویی را باهم اشتباه می‌گیریم این درحالی است که باید این‌ها را از هم تفکیک کرد.

بصیری اضافه کرد: در شرایطی که تمام جبهه کفر و استکبار در مقابل ما ایستاده و پول‌های زیادی را برای ضربه زدن به ایران اسلامی هزینه می‌کنند، رسانه‌ها نباید مردم را ناامید کنند.

وی با اشاره به هزینه ۱۱۰ میلیون پوندی شبکه من و تو و ۲۵۰ میلیون دلاری شبکه اینترنشنال گفت: امروز دشمن زبان فارسی را در بیشتر شبکه‌ها وارد کرده است.

رئیس سازمان بسیج رسانه افزود:در این شرایط باید با هم باشیم و هر اختلاف سلیقه‌ای در موضوع‌های مختلف سیاسی را باید کنار بگذاریم و نقش رسانه‌ها در این بخش بسیار مهم و جدی است.

بصیری گفت: با همه فراز و نشیب‌هایی که کشور در عرصه سیاسی و اقتصادی داشت اما  مردم ایران ایستادند و ۴۱ سال است که با قدرت از آرمان خود دفاع می‌کنند .

وی یادآورشد: شهادت سردار قاسم سلیمانی افتخاری است که برای ملت ایران  و حضور خودجوش مردم در ادای احترام به آن شهید بزرگوار بیانگر این است که مردم ایران فارغ از همه مشکلات در ایستادگی و دفاع از قهرمانان دینی و ملی خود باهم و متحد هستند و این واقعیتی است که باید دیده شود.

وی ادامه داد: تشییع جنازه با عظمت سردار قاسم سلیمانی در کاظمین بیانگر اتحاد دو ملت و صدور فرهنگ و پیوستگی فرهنگی ملت ایران و عراق است و به طور یقین تشییع جنازه بزرگی نیز در ایران برای این سردار دلها برگزار می شود و باید قدر این حضور را بعنوان ظرفیت‌ بشناسیم و آنها را تقویت کنیم.

رئیس سازمان بسیج رسانه در بخش دیگری از سخنان گفت: هدف این سازمان قدردانی و تشکر  از اصحاب رسانه در عرصه‌های مختلف است اولویت برای ما کسانی که کارت بسیج داشته باشند، لباسشان را بپوشند و یا آرم آن را بر سینه داشته باشند نیست بلکه برای ما همه کسانی‌که زیر پرچم جمهوری اسلامی با آرمان‌های انقلابی و اسلامی حرکت می‌کنند و اصول جمهوری اسلامی را می‌پذیرند و هرگاه جمهوری اسلامی ایران به پیروزی رسید خوشحال می‌شوند و در یک کلام همه آحاد جمهوری اسلامی ایران بسیجی هستند.

بصیری افزود: بسیجی به معنی کار جهادی و خستگی ناپذیری، ندیدن خود و دیدن دیگران، ترجیح منافع ملی بر منافع حزبی ، پاکدامنی، پاک‌دستی  و پاک‌چشمی که این خصوصیت‌ها بین ملت ایران عمومیت دارد.

وی یادآور شد: خبرگزاری جمهوری اسلامی مجموعه‌ای حرفه‌ای است و چون رفت و آمد دولت‌ها و گذر عمر سیاست‌مداران را دیدند و پرتجربه شدند و می‌دانند نباید به این آمدن و رفتن‌ها دل بست

و آن چیزی که می‌ماند کشور، منافع ملی و هدف‌های متعالی که در اسلام ما به‌عنوان یک مسلمان آن‌ها را پی‌گیری می‌کنیم.

بصیری گفت: این مزیتی برای خبرگزاری جمهوری اسلامی است و شاید این را در خیلی از خبرگزاری‌ها نبینیم و مدیران و کارمندان آن به دلیل تجربه‌ای که از آمد و شد دولت‌ها دیده اند به احزاب و جریان‌ها و گروه‌های سیاسی خود را وامدار نمی‌دانند و یا در مناقشه‌های سیاسی و یا قبیله‌گرایی خودشان را ورود نمی‌د هند و یا تلاش می‌کنند که خودشان را ورود ندهند به این دلیل که از تجربه سال‌های قبل استفاده می‌کنند.

رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان بوشهر نیز گفت: یکی از ماموریت های بسیج فعالیت های فرهنگی است و بسیج رسانه  بعنوان تبلور نماد  کارهای فرهنگی نقش مهمی در انعکاس خدمات سایر اقشار این نیرو دارد.

اکبر اقبال مجرد افزود: مطالبه گری در عین پرهیز از سیاه نمایی و تلاش برای وحدت ، همدلی و هم افزایی در زمینه ترویج فرهنگ مشارکت جویی رسالت رسانه است که این مهم در استان بوشهر توسط اصحاب رسانه به خوبی انجام می شود.

وی بااشاره به عملکرد خوب بسیج رسانه استان بوشهر یادآورشد: برگزاری کلاس  و کارگاه های آموزشی برای ارتقای سطح دانش خبرنگاران و بهره گیری از همه ظرفیت های رسانه ای برای ترویج فرهنگ بسیجی در جامعه  وجه شاخص عملکرد بسیح رسانه این استان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.