آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری روز چهارشنبه در آئین شکرانه اهدای جهیزیه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب(س) افزود: امیدواریم  با فراهم شدن شرایط لازم هر چه زودتر زمینه ازدواج جوانان فراهم شود.

وی بیان کرد: در این ارتباط ایجاد اشتغال جوانان باید در اولویت برنامه‌های مسئولان قرار گیرد و با ایجاد تسهیلات لازم این مهم محقق شود.

صفایی بوشهری اظهار داشت: ازدواج در دین مبین اسلام این‌قدر مقدس است که خداوند متعال در قرآن کریم، آیات الهی را به این مهم اختصاص داده‌است.

وی گفت: خداوند امر ازدواج را برای انسان‌ها فراهم کرد تا در کنار یکدیگر زندگی پر آرامشی داشته باشند.

امام جمعه بوشهر افزود: ازدواج جوانان یک کتاب از خداشناسی و ایمان است که باید زوج‌ها با محبت و صمیمیت زندگی خود را آغاز و با آرامش و تاسی از اخلاق اسلامی ادامه دهند.

صفایی بوشهری افزود: برای پیشگیری از ناهنجاری‌ها در زندگی باید با نگاه الهی و پیروی از مکتب اهل بیت(ع) از گسست زندگی جلوگیری کرد.

وی اظهار داشت: تقویت انس در زوج‌ها  از بروز آسیب‌های اجتماعی و گسست زندگی جلوگیری می‌کند از این رو باید هر روز بر انس زوج‌ها افزوده شود.

صفایی بوشهری همچنین با تقدیر از توجه  ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در توجه به تامین جهیزیه زوج‌های جوان بیان کرد: برای برطرف کردن مشکلات زوج‌های جوان باید عزم جدی درهمه دستگاه‏‌های ذیربط ایجاد شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان بوشهر گفت: این ستاد امروز ۲۱ دست جهیزیه به زوج‌های جوان استان بوشهر اهدا کرد و در مجموع در سال جاری تاکنون ۵۳ دست جهیزیه اهدا شده‌است.

سیدمحمدحسن تقی‌زاده افزود: تلاش می‌شود تا پایان امسال ۷۰ جهیزیه با همکاری خیران به زوج‌های جوان کم بضاعت و محروم استان بوشهر تحویل شود.

وی یادآور شد: هر کدام از جهیزیه‌های اهدایی در مجموع ۱۴ قلم و ارزش آن نیز ۱۲ میلیون تومان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر نیز با قدردانی از خدمات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اظهار داشت: این نهاد توجه به محرومان و افراد کم برخوردار را مورد توجه ویژه قرار داده‌است.

مجید خورشیدی افزود: دولت تلاش می‌کند با مشارکت همه دستگاه‌های حاکمیتی زمینه ازدواج جوانان را فراهم کند.

وی عنوان کرد: خانه‌دار شدن جوانان از برنامه‌های مهم دولت است که در این راستا اقداماتی مهم عملیاتی شده‌است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.