آرزو شبل‌ حکماء بوشهری نژاد روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: استان بوشهر افتخار دارد که در دوران معاصر و بویژه پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس زنان شهیدی را تقدیم ایران و انقلاب اسلامی کرده‌است.

وی یادآورشد: استان بوشهر پایتخت مبارزات ضداستعماری در دوران‌های مختلف تاریخ شناخته می‌شود و هرگاه استعمارگران قصد تعرض به کشور کردند زنان در کنار مردان حضور فعال داشتند و نبرد دلوار و حماسه لرده با حضور بانوان استان بوشهر، برگ زرینی از روحیه شهادت طلبی زنان این استان است 

دبیر اجلاسیه زنان شهید و ایثارگر استان بوشهر  عنوان کرد: بانوانی همچون پریخان، سکینه خواهران و فاطمه آقا، همسر رئیسعلی دلواری در جنگ دلوار در تهاجم به ایران دوشادوش مردان به دفاع از وطن بر می‌خاستند و کارهای از قبیل تامین آب و آذوقه، مداوای زخمیان و تهیه فشنگ و مسلح کردن تفنگ و خواندن اشعار حماسی و گاه سلاح به دست در مقابله با انگلیسی‌ها حماسه می‌آفریدند.

وی ادامه داد: همچنین بانوان فداکاری که با از خود گذشتگی‌، پدران، همسران و فرزندان خود را برای حضور در جبهه‌های نبرد در دوران دفاع مقدس پشتیبانی و بدرقه کردند، حقی برگردن همه ما دارند و برگزاری چنین اجلاسیه‌ ای گام ارزشمندی در راستای ارج نهادن به مقام شامخ آنها است.

شبل‌ حکماء بوشهری نژاد عنوان کرد: به همین منظور اولین اجلاسیه‌ زنان شهید و ایثارگر استان بوشهر در راستای برگزاری کنگره ملی سرداران و ۲۰۰۰  شهید استان بوشهر با هدف گرامیداشت یاد و نام، خاطرات شیر زنانی که برای دفاع از این آب و خاک کوشیدند، در ۱۱دی‌ماه جاری برگزارمی شود.

دبیر اجلاسیه زنان شهید و ایثارگر استان بوشهر گفت: زنان بوشهری در طول دوران دفاع مقدس در عرصه های پشتیبانی، پرستاری، امدادگری، پر کردن گونی‌های سنگر، تخلیه بار، جمع کردن کمک‌های مردمی و غیره حضور چشم گیری داشتند و با دست خود پاره‌های تن خود را برای دفاع از اسلام و کیان ایران بدرقه جبهه‌های حق علیه باطل می‌کردند.

شبل‌ حکماء بوشهری نژاد گفت: یاد وخاطره شهیدان و دلاورمردی های مردان و شیر زنان را باید گرامی بداریم نشان دادن نقش واقعی زنان شهید و ایثارگراستان بوشهر در طول مبارزات دفاع مقدس، دوران سازندگی و جنگ تمام عیار فرهنگی که دامنگیر ایران اسلامی شده‌، ضرورت برگزاری این اجلاسیه است.

وی ادامه داد: دشمنان نظام و انقلاب، پی بردند تا زمانی که چنین زنانی که نه تنها از مردان و پدران و برادران خود می‌گذرند بلکه برای حفظ و امنیت جامعه و میهن اسلامی از مال و جان خویش دریغ نمی‌کنند، نمی‌توانند به اهداف شوم خود دست یابند، بنابراین تصمیم دارند زنان جامعه اسلامی را مورد هدف قرار دهند، تا بتوانند این حرکت انقلابی و حضور زنان در صحنه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را کمرنگ جلوه دهند.

دبیر اجلاسیه زنان شهید و ایثارگر استان بوشهر  گفت: همه ما در نظام جمهوری اسلامی ایران وظیفه داریم، رشادت‌ها و توانمندی‌های بانوان انقلابی را که در دوران دفاع مقدس شیرزنانی از دیار جنوب خوش درخشیدند  برای نسل جوان خود بازگو کنیم تا الگو راه زینبی برای زنان نسل جوان باشند.

استان بوشهر دارای ۲۲ شهید زن است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.