سید حمیدرضا علم روز چهارشنبه درگفت‌وگو با ایرنا افزود: لاستیک‌های توزیع شده شامل ۹هزار ۸۲۳ حلقه با اندازه ۳۱۵، سه هزار۶۱۱ سایز ۳۸۵ و ۱۰هزار ۴۴۷ اندازه  ۱۲۲۴ است. 

وی بیان کرد: لاستیک‌های توزیع شده با نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار و نظارت مسئولان تحویل رانندگان و مالکان ناوگان عمومی شده‌است و عاملان توزیع در شهرستان‌ها حق هیچ‌گونه دریافت وجه اضافه ندارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر افزود: همه رانندگان و مالکان ناوگان عمومی که سند حمل و نقل و براساس ضوابط حمل و نقل عمومی پیمایش لازم را نیز داشته باشند به آنها لاستیک تحویل می‌شود.

وی گفت: انواع تانکر، تریلر، کمپرسی و اتوبوس‌های بین شهری که دارای شرایط لازم باشند می‌توانند از عاملان توزیع، لاستیک دریافت کنند و چنانچه تاکنون موفق به دریافت آن نشده‌اند می‌توانند با مراجعه به عاملان توزیع سهمیه خود را بگیرند.

علم اضافه کرد: براساس آمارهای موجود در زمان حاضر پنج هزار و ۷۴۵ دستگاه انواع کامیون با ۶هزار و ۸۶۰ راننده و ۵۵۰ دستگاه اتوبوس با ۸۵۰ راننده در استان بوشهر فعالیت می‌کنند و وظیفه جابه‌جایی کالا و مسافر را برعهده دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: در هشت ماه گذشته بیش از چهار میلیون و ۱۸ هزار تن انواع کالا دراستان بوشهر توسط ناوگان حمل ونقل بار جابه جا شده‌است که نسبت به مدت مشابه سال قبل که سه میلیون و ۸۴۱ تن بود ۶.۴ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی افزود: برای جابه‌جایی این مقدار کالا بیش از ۲۴۸هزار سفر باری بوسیله کامیون‌های استان بوشهر انجام شده‌است.

علم ادامه داد: بر اساس آمارهای موجود شهرستان‌های عسلویه، بوشهر، دشتستان به ترتیب با ۳۴ ، ۲۳ و ۲۱درصد بیشترین سهم و شهرستان‌های دیلم، جم و تنگستان  با حدود یک درصد کمترین سهم در جابه‌جایی کالا را بر عهده داشتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: کالاهای جابه‌جا شده شامل کلینکر سیمان، میعانات گازی، مواد اولیه پتروشیمی، کالای اساسی، لوازم خانگی و یدکی بوده‌است.

وی یادآور شد: شهرهای تهران، مشهد و اصفهان عمده مقاصد بارهای جابه‌جا شده از استان بوشهر است.

علم اضافه کرد: همچنین در این مدت ۱۷۸ هزار تن کالا از بنادر استان بوشهر به خارج از کشور ترانزیت شده‌است.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود با برداشت گوجه فرنگی در روزهای آتی شاهد افزایش جا به‌ جایی حمل بار در این استان بویژه در شهرستان‌های دیر و دشتی باشیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر افزود : چشم‌انداز و دورنمای جا به جایی بار در این استان با توجه به افزایش تولیدات صنایع بویژه پتروشیمی روشن و امید بخش است، درحالیکه  بیشتر استان‌ها با کاهش جابه‌جایی بار مواجهه هستند اما استان بوشهر روند افزایشی را طی می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.