مجید خورشیدی روز دوشنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر افزود: مردم می‌توانند اعتراض مدنی داشته باشند اما قدمی در راستای تخریب و اغتشاش برندارند.

وی یادآورشد:انتخابات در جمهوری اسلامی نه فقط به‌عنوان انجام یک امر روتین است بلکه به اتکای این فلسفه همه امور درنظام مقدس جمهوری اسلامی باید براساس آرای مردم انجام شود.
معاون استانداری بوشهر اظهارداشت:برابر اصل 6 قانون اساسی همه امور در جمهوری اسلامی باید به اتکای آرامی عمومی انجام شود در همین راستا انتخابات در این نظام منشا و تجلی پیشرفت مردم‌سالاری دینی است.

وی با اشاره به یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: درهمین رابطه وزارت کشور بعنوان مجری امر انتخابات چهار اصل امنیت، شفافیت، سلامت و مشارکت حداکثری را مدنظر دارد.

خورشیدی اضافه کرد: نیروی انتظامی و سایر نیروهای مسلح مسوول تامین امنیت انتخابات به‌شمار می‌روند که در این راستا نشست‌هایی با آنها برگزار می‌کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: شفافیت در امر انتخابات باید به حدی برسد که هیچ امری پنهان از آحاد ملت نباشد و باید همه آحاد ملت همه آنچه در امر انتخابات انجام می‌شود را شاهد باشند و ناظر و قضاوت حداکثری داشته باشند.

وی در خصوص سلامت انتخابات ادامه داد: "خوشحال هستم از این امر که در راستای موفقیت‌های نظام دولت تدبیر و امید در چند انتخاباتی که پشت سر گذاشته بیشترین امر سلامت صورت گرفته است.

خورشیدی تاکید کرد: آنهایی که در کنار ما در اجرای امر انتخابات حضور خواهند داشت باید به قانون انتخابات تسلط و اشراف داشته باشند چرا که هرآنچه بتوانیم به قانون انتخابات تسلط و اشراف داشته باشیم کمتر با مشکل روبه رو خواهیم شد.

وی ادامه داد: قانون انتخابات باید ملکه ذهن همه مجریان امر انتخابات باشد و به گونه‌ای عمل کنیم که نیازی به رجوع به کتاب قانون نباشد تنها در این صورت است که به طور یقین سلامت انتخابات را در پی خواهیم داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر  در خصوص مشارکت پرشور مردم در امر انتخابات گفت: اعضای شورای اداری نه با بیان بلکه با عمل خود که همان ارائه خدمات صادقانه است و می‌توانند رضایتمندی عمومی را فراهم کنند که تحقق این امر  می‌تواند مردم را به مشارکت هر چه بیشتر ترغیب کند و این رضایتمندی به طور یقین می‌تواند منجر به حضور پرشور شود.

فرمانده انتظامی استان بوشهر  با اشاره به اینکه دشمنان در عرصه‌های گوناگون ترفندهایی طراحی کرده‌اند گفت: ترامپ در سال گذشته با اعلام این که سال 1397 سال داغی برای  ایران است دسیسه‌های ناامنی طراحی کرده بود که با درایت مقام معظم رهبری و همراهی مردم همیشه در صحنه خنثی شد.
سردار خلیل وااعظی با قدردانی از تلاش اعضای شورای تامین استان در کنترل  اغتشاش گفت: در استان بوشهر با تدابیر انجام شده کمترین مشکل و خسارت در اقدامات آشوبگران ایجاد شد.
وی از برقراری امنیت پایدار در استان بوشهر خبر داد و گفت: مردم این استان با هوشمندی و درایت خود در راستای حفاظت از ارزش‌ها و حریم نظام اسلامی ایران، اجازه سو استفاده به اخلال‌گران نظم و امنیت نمی‌دهند.
سردار واعظی افزود: نظارت بر قیمت کالا و خدمات  و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها باید استمرار داشته باشد.

وی بیان کرد:مسوولان دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به تحقق مطالبات مردم از هیچ کوششی فروگذاری نکنند و زمینه رضایت‌مندی مردم را فراهم کنند.
رئیس پلیس استان بوشهرگفت: در پی ایجاد آشوب و اغتشاش در برخی شهرها با درایت  و همدلی دستگاه‌های ذیربط در همان ساعت اولیه این اغتشاشات در استان بوشهر کنترل و امنیت به جامعه برگشت.
واعظی اضافه کرد: پلیس با افرادی که ناقض امنیت هستند و بیت‌المال و اموال عمومی را تخریب کنند، قاطعانه برخورد می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.