رسول رستمی روز دوشنبه در نشست بررسی مشکلات واحدهای تولیدی استان بوشهر افزود: این آمار نشان می‎دهد حداقل ۷۵ درصد اقتصاد استان بوشهر فعال است که سهم بخش‎های خدمات، صنعت و کشاورزی این این میزان به ترتیب ۶۰، ۲۷ و ۱۳ درصد است.

وی بیان کرد: ۷۰ واحد تولیدی استان بوشهر که زیر مجموع دستگاه اجرایی شامل شیلات، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت کمتر از ظرفیت اسمی فعالیت دارند که تعهد شده،است ۵۸ واحد از این شمار امسال فعالیت خود را ارتقا دهند.

رستمی گفت: همچنین ۴۵۲ واحد تولیدی استان بوشهر نیز راکد است که توافق شده‌است تا پایان سال جاری ۱۴۸ واحد از رکود خارج شود.

وی بیان کرد: علاوه براین ۳۵ واحد تولیدی استان بوشهر نیز بدلیل پرداخت نکردن بدهی‌های خود، توسط بانک‌ها تملک شده‌است که با هماهنگی انجام شده قرار است ۱۲ واحد از این شمار از تملک بانک‌ها خارج و به چرخه تولید بازگردند.

رستمی ادامه داد: ۱۵ واحد مشکل دار و بحرانی (با تعریف اینکه ۲ ماه و یا بیشتر حقوق کارگران آن واحد پرداخت نشده باشد) در استان بوشهر وجود دارد که از این شمار مشکلات  ۶ واحد باید تا پایان سال جاری برطرف شود.

وی یادآور شد: تعداد واحدهای دولتی قابل واگذاری در چهار دستگاه شیلات، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان های جهاد کشاورزی ۱۶ پروژه است که ۱۱ طرح باید تا پایان سال به بخش خصوصی واگذار شود.

رستمی بیان کرد: در حوزه کشاورزی ۹۸۲ واحد تولیدی در استان بوشهر وجود دارد که ۶۳۷ واحد آن فعال است و  از این شمار ۶۶ واحد کمتر از ظرفیت اسمی تولید می‌کنند که تا پایان سال۵۴ واحد آن به ظرفیت اسمی خواهد رسید.

وی افزود: ۲۹۲ واحد راکد در حوزه کشاورزی وجود دارد که ۱۱۴ واحد قابل احیا است و باید اقدام لازم برای آنها انجام شود.

رستمی گفت: واحد تملک شده در حوزه کشاورزی ۱۷ مورد است که چهار واحد آن باید براساس برنامه امسال از تملک خارج شود.

وی در ارتباط با واحدهای در دست ساخت در استان بوشهر گفت: ۱۶۸ طرح این استان نیز بالای ۶۰ درصد پیشرفت دارند که ۸۶ پروژه باید دهه فجر بهره‌برداری شود.

رستمی اضافه کرد: در ارتباط با ارزیابی‎های انجام شده در استان بوشهر در ابتدای سال جاری وزارت کشور ۲۰ محور اولویت‌دار اقتصادی را ابلاغ کرد که محور نخست کل حوزه رونق تولید و رفع موانع تولید بود.

وی گفت: این شاخص از محورهای اصلی ارزیابی فرمانداران تبدیل شده‌است که براساس آن پس از آنالیز اطلاعاتی برای هر شهرستان تیم‌هایی متشکل از فرماندار، معاون، کارشناس، دستگاه اجرایی و حوزه دفتر سرمایه‎گذاری تشکیل تا با آنالیز اطلاعات در نهایت در شهرستان‌ها طرح‎ها را به صورت موردی بررسی کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.