مجید خورشیدی روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر افزود: مناسبتی که می‌توانست به محلی برای نزاع بین برادران اهل سنت و شیعیان باشد امروز به نقطه وحدت و قوت مسلمانان تبدیل شده‌است.

وی بیان کرد: هرگونه نزاع بین مومنان و مسلمانان موجب آزار پیامبر به عنوان رحمته للعالمین است و مگر می‌شود پیامبری که نگاه مهربانانه و اخلاقی نسبت به امت خویش دارند مورد آزار و اذیت قرار گیرند.

خورشیدی اضافه کرد: نظام سیاسی موفق است که تهدید را به فرصت تبدیل کند و امام راحل با دوراندیشی خود این کار را کرد و تا جهان است ولادت پیامبر خاتم به عنوان مهمترین سرمایه جهان اسلام به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: استان بوشهر نماد وحدت مسلمانان در کشور است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی گفت: با توجه به فرصت محدود مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌طلبد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌هایی برای تعمیق فرهنگ کتاب و کتابخوانی ترتیب دهند.

عضو شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت ایران و رئیس شورای روحانیت و افتاء اهل سنت استان بوشهر گفت: بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب از منادیان وحدت در برهه کنونی هستند که وحدت را به عنوان استراتژی برای حفظ منافع جهان اسلامی و ضربه زدن به دشمنان می‌دانند.

شیخ خلیل افرا افزود: وحدت به معنی جمعی زندگی کردن زیر نظر مراجع است و قرآن، پیامبر و اهل بیت از مشترکات ما به شمار می‌رود و برای حفظ این وحدت باید از خدا کمک گرفت.

وی در باره کتاب و کتابخوانی گفت: به مولفان کمک کنید تا تالیف کنند چون ما نیاز به مطالعه و کتاب داریم و با توجه به کمبود کتاب و تالیفات مدارس علوم دینی اهل سنت به کتاب‌های منابع درسی نیاز دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.