دبیر  جایزه ملی مستقل غزل حسین جلال پور روز شنبه در جمع خبرنگاران این شهرستان گفت: به‌منظور  پاسداشت  سه دهه حضور تاثیرگذار این شاعر و پژوهشگر در عرصه غزل پیشرو ایران، نخستین دوره جایزه ملی مستقل با هدف شناسایی و معرفی جوانان فعال در عرصه غزل پیشرو  دی‌ماه سال جاری در بندر گناوه، زادگاه حسین جلال‌پور برگزار می‌شود.

حسن فرهادی افزود: غزل‌های ارسالی باید حداقل سه و حداکثر پنج اثر و برای مجموعه چاپ‌شده غزل کتاب باید در یک سال منتهی به جایزه دی‌ماه ۹۷ تا دی‌ماه ۹۸  باشد.

وی ادامه داد: در زمینه پژوهش و مقاله های ارسالی باید  تنها غزل باشد.

فرهادی گفت:  شرایط سنی برای حضور در بخش غزل‌های ارسالی ۳۰ و بخش کتاب ۳۵ سال است و  بخش مقاله و پژوهش جایزه حسین جلال‌پور شرایط سنی ندارد.

وی یادآورشد: داوطلبان برای نام‌نویسی در سایت جایزه به آدرس  www.hjpa.ir  مراجعه و اقدام کنند.

دبیر جایزه ملی مستقل غزل حسین جلال پور افزود: همه داوطلبان در مرحله نام‌نویسی لازم است تصویر کارت ملی یا صفحه نخست شناسنامه خود را در سایت بارگذاری کنند.

وی گفت: درهر بخش هیات داوران ، سه نفر به‌عنوان برگزیده اول تا سوم انتخاب و معرفی می‌کند که به نفرهای اول تا سوم تندیس جایزه، لوح افتخار و وجه نقد و به تمامی راه‌یافتگان گواهی حضور اهدا خواهد شد.
 
فرهادی ادامه داد: داوران بخش پژوهش ابوالفضل خطیبی، سعید رضوانی، رضا معتمد، مهری بهفر، عاطفه طیه، بخش کتاب غزل هرمز علیپور، سیامک بهرام‌پرور، غلامرضا طریقی و داوران غزل‌های ارسالی حسن صادقی پناه، صالح دروند و

طاهره خنیا هستند.

وی افزود: آخرین مهلت ارسال آثار یکشنبه ۱۶  آذرماه و داوری آنان  ۱۷ آذر تا ۵ دی‌ماه انجام می‌شود.

فرهادی گفت:  اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان  شنبه ۶ دی‌ماه انجام خواهد شد و  آیین اختتامیه و افتتاحیه  نیز به مدت ۲ روز پیش بینی شده است.

حسین جلال‌پور در سال ۱۳۵۵ در گناوه به دنیا آمد و  از شاعران غزل‌سرای جریان موسوم به غزل دهه ۷۰ بود که مجموعه " کلاغ بعد از کلاغ " یکی از کتاب‌های نمونه این جریان بشمار می‌رود.

این شاعر فقید در سال‌های اخیر مدرک دکتری ادبیات خود را از دانشگاه چمران اهواز گرفت و سال‌ها به‌عنوان رئیس گروه ادبیات دانشگاه آزاد بهبهان فعالیت داشت.

 تصحیح دیوان محمدخان دشتی و  تصحیح دیوان خواجوی کرمانی  از دیگر آثار این شاعر فقید است و علاوه بر آن نقدها و مقاله‌های علمی پژوهشی بسیاری از او  برجای مانده است.

حسین جلال‌پور در دهم فروردین ۱۳۹۸ در سانحه تصادف در محور خورموج ـ بوشهر در گذشت و در قطعه هنرمندان گناوه به خاک سپرده شد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.