دکتر مرضیه افروزنده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: آرایشگاه‌ها تنها می‌توانند در حوزه زیبایی و قرینه‌سازی فعالیت کرده و اجازه ورود به حوزه مراقبت‌های پوستی را ندارند.

وی بیان کرد: انجام هرگونه مراقبت‌ها و خدمات پوستی باید به وسیله متخصصان پوست انجام شود و مراجعه افراد به آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی برای درمان مشکلات پوستی بهداشتی نیست و ممکن است عوارض جبران‌ناپذیری برای افراد به همراه داشته باشد.

این متخصص پوست، مو و زیبایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: انجام هرگونه اقدامات درمانی و مداخله‌ای پوستی از سوی افراد غیر پزشک از قبیل سالن‌های زیبایی، آرایشگاه‌ها و داروخانه‌ها ممنوع است ولی امروز به دلیل سودآوری، این‌گونه مداخله‌ها و درمان‌ها بسیار شایع شده است.

افروزنده بیان کرد: افراد چنانچه دچار بیماری‌های پوستی شوند باید به پزشک متخصص پوست مراجعه کرده و از توصیه‌های درمانی آرایشگرها، دوست و فامیل به‌شدت پرهیز کنند.

وی تاکید کرد: مردم باید تنها از طریق مراکز دارای مجوز اقدام به دریافت خدمات موردنیاز خود کرده و از مراجعه به افرادی به جز متخصص پوست خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق مراجعه حضوری به اداره نظارت معاونت درمان دانشگاه یا در سامانه ۱۹۰ ثبت کنند.
۶۰۴۷/۶۰۴۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.