مدیرکل فروگاههای استان بوشهر روز دوشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: سامانه های کمک ناوبری نصب شده در فرودگاه‌ها باید از سوی هواپیمایی بازرسی بررسی و چک شود که این کار در روزهای پنجشنبه و جمعه با موفقیت در فرودگاه بوشهر انجام شد.

کمال دهقان منشادی گفت: این اقدام در راستای استانداردهای تعیین شده برای ایمنی پروازها و اطمینان از درستی عملکرد سامانه کمک ناوبری آی ال اس و چراغ‌های روشنایی باند ۳۱ راست فرودگاه بوشهر از سوی هواپیمای فلایت چک انجام شدهاست.

دهقان منشادی ادامه داد: این عملیات در مدت سه ساعت و در ۲ نوبت صبح و عصر از سوی هواپیمای فلایت چک با همکاری و پشتیبانی واحدهای زیرمجموعه عملیات هوانوردی فرودگاه بوشهر انجام شد.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط خاص جوی نامناسب استان بوشهر و وجود برخی ناپایداری‌های جوی و مه غلیظ دستگاه آی ال اس سال ۹۶ در فرودگاه بوشهر راه‌اندازی شد این سیستم به خلبان کمک می‌کند در شرایط جوی نامناسب و یا وجود مه غلیط فرود آید.

دهقان منشادی گفت: با توجه به گران بودن این سیستم فقط در شماری از فرودگاه‌های کشور که با شرایط جوی نامناسب و همواره با مه غلیط روبرو هستند از جمله بوشهر نصب شده است.

وی یادآورشد: در زمان حاضر در هفته ۹۰ پرواز از فروگاه بوشهر به مقصد تهران، مشهد، اصفهان، کیش و خارگ انجام می‌شود 

مدیرکل فرودگاههای استان بوشهر اضافه کرد: در زمان حاضر هشت شرکت هواپیمایی ایران ایر، ایرتور، آسمان، زاگرس، قشم ایر، کارون، وارش و ماهان در استان بوشهر فعال هستند.

۶۰۴۷ /۶۰۴۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.