با همکاری سازمان فرهنگی شهرداری بندر بوشهر و یک موسسه بخش خصوصی، تفاهمنامه «حس خوب زندگی در شهر» منعقد شد.


به گزارش ایسنا منطقه بوشهر، رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر در حاشیه این نشست عنوان کرد: امروزه پیشرفت روزافزون تکنولوژی سبب شده تا زندگی برای انسان‌ها به‌مراتب راحت‌تر از گذشته باشد با این حال به اعتقاد روانشناسان و رفتارشناسان اجتماعی، ماشینی شدن زندگی تاثیرات دیگری هم بر جوامع بشری گذاشته است؛ یکی از این تاثیرات، انزواطلبی و کاهش شادی و شادابی در جوامع است.


محمدصادق سعیدی افزود: در جهان امروز یکی از مهم‌ترین معیارهای اندازه‌گیری پیشرفت اجتماعی جوامع، میزان شادمانی مردم آن است. در این زمینه، بسیاری از مردم معتقدند که توانایی شاد زیستن و خلق یک زندگی شاد، یک هنر درونی بوده و افراد تنها با تلاش خودشان می‌توانند یک زندگی شاد را برای خود رقم بزنند با این حال امروزه کارشناسان معتقدند طراحی‌ها و اِلِمان‌های شهری در کنار فراهم کردن شرایطی برای افزایش مشارکت‌های اجتماعی می‌تواند این نشاط و شادابی را در جامعه دوچندان کند.


وی اظهار کرد: بر همین اساس، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر به‌منظور حمایت از فعالیت تشکل‌های غیردولتی جوانان و همچنین افزایش نشاط و پویایی در جامعه و شهروندان، تفاهمنامه‌ای را با موضوع «حس خوب زندگی در شهر» با مرکز مشاوره تخصصی خانواده مهر منعقد کرد.


رییس سازمان فرهنگی شهرداری بوشهر تصریح کرد: در این طرح که به‌ زودی فعالیت خود را در سطح شهر آغاز می‌کند، اهدافی نظیر ارتقای شادی و حس خوب زندگی در شهر، افزایش مشارکت‌های اجتماعی در شهروندان و افزایش همدلی و ارتباط جمعی، ارتقای سطح مهارت‌های زندگی، آموزش چگونگی لذت بردن از زندگی با کمترین امکانات، ایجاد فرهنگ شادی و نشاط و ارتقای مهارت‌های زندگی، ارتقای احساس تعلق به شهر و حس خوب زندگی در شهر، ارتقای مهارت‌ها و افزایش فعالیت گروهی و دریافت حمایت‌های اجتماعی به چشم می‌خورد.


سعیدی خاطرنشان کرد: اهم فعالیت‌های این موسسه به‌ منظور فراهم‌سازی شرایطی برای جذب مشارکت مردمی در امور شهری از طریق طراحی و اجرای فستیوال‌ها و جشنواره‌ها، طراحی روزهای خاص و افزایش مشارکت‌های اجتماعی و همدلی و ارتباط جمعی، تولید محتوا شامل کتاب، بروشور، انیمیشن‌های آموزشی و...، طراحی ایستگاه‌ها، پاتوق‌ها، کافه‌ها و کلوپ‌های هدفمند، طراحی و برنامه‌ریزی جهت برگزاری نمایشگاه‌های خاص، ایجاد انجمن‌هایی با اهداف خاص نظیر انجمن ارتقای حس خوب و شادی در سالمندان، زوجین، بیماران خاص و...، ایجاد پارک‌ها و شهر کودک‌ها جهت آموزش مهارت‌های زندگی، طراحی مجدد برخی فضاهای شهری، طراحی فعالیت‌های گروهی با هدف ارتقای احساس تعلق به شهر و ایجاد حس زندگی خوب در شهر و... می‌باشد. 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.